Wednesday, June 23, 2010

Sehari yang padat

Last week...ada satu hari yg sgt padat dan sure meletihkan bagi saya. Semata untuk luangkan masa bersama my nephew & niece yang ditinggal lebih kurang seminggu oleh ibu dan ayah mereka....saya melayan mereka. Bawa mereka pi tengok wayang....En HB temani si abang dan saya bersama my precious melayan aksi sana sini si adiknya....


Sungguh terhibur
Si adik berumur 2thn++...tapi sungguh aksinya dpt memikat hati sesiapa jua. Ada bakat tuk menyanyi dgn gayanya yg mmg mencuit hati. Dan yg pasti juga...mulutnya x berenti berkeletah berckp itu ini dgn suaranya yg sungguh lantang dan memeritkan telinga......huhuhuhu, mmg boleh riuh rendah dibuatnya....



Bersama ahli keluarga, si cilik ini mmg boleh bebas dgn gaya apa shj....tiada malu2 tapi pabila dengan org luar, si cilik ini akan menikus...senyap tetiba dan tidak pun hanya tersengih sahaja. Alhamdulillah, nampak gayanya si cilik ini sgt sayangkan kakak Inas nya....


Dalam melayani keletah si cilik ini, jauh disudut hati...terasa juga terharu. Selalu saya bayangkan...kalaulah Inas normal sihat, "tentu dia juga macam ni...menghiburkan kami sekeluarga, dpt ke sana ke mari dengan bebas....mulutnya bising tanpa henti...cute dlm pakaian kanak2 yg comel2 belaka..."....Tapi saya cepat2 sedar...

 apa pandang2?...saya ni comel tau...:) (pic taken by abg imran, bukan main lagi Inas fokus tersenyum...:))

Tak patutkan saya ni?...sepatutnya saya kena byk2 panjatkan kesyukuran lagi....sekurang2nya, my Inas mampu senyum + sengih + gelak2....faham pd arahan or ckp2 kita...Saya ibunya sepatutlah memberikan semangat dan kegembiraan kepada my precious melalui semangat dan kegembiraan dalam diri ini melayani my Inas..Bukannya dg cara melayan dan uruskan dia dgn cara dan keadaan nak tak nak shj.....Nauzubillah, semoga saya sentiasa beringat!...

Suka tgk pic ni....:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails