Monday, June 21, 2010

Mee Hoon Goreng....


Taraaa....!...ini lagi satu menu yg pada saya sgt2 amik masa tuk boleh pandai masak sampai sedap.....hehehhe, ye ke sedap?.....huhuhu, untuk tekak sendiri dan bila tgk En HB makan dengan seleranya maknanya boleh ler kata sedap kan?.......hehehehe. Sbbnya, ada masanya mee hoon saya agak lebih berminyak...ada masanya mcm kering sgt......kali ni, mcm ok je lah kut....

Seperkara lagi, nampak tak keropok lekor tu?....Secara rasminya, bila pasangan drpd org Pantai Timur lebih2 lagi org Trg...kepok lekor ni mmg dah trademark mereka....Dah phm sangat2, En HB kalau menu nya nasi goreng + mee/mee hoon goreng mesti nk kena ada keropok. Tak kisahlah keropok keping ke...atau kepok lekor....kalau x de, nmpk sgt selera makannya mcm org patah selera.....huhh! dasyat kan bila dia nk dapatlan selera bila ngadap makanan tu....So, mmg confirm, kepok keping mmg sentiasa ada stok kat umah...silap hari bulan, makan nasi putih pun dia pi cari kepok keping....huhuhu (biasnya bila lauk yg saya masak x brp nk ngam dgn selera dia...)

Kdg2 juga...En HB nk ada telur mata kerbau...tapi kalo saya dh gunakan telur sebagai rencah dalam masakan ini, saya x buat dah telur mata kerbau tuuu.......:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails