Sunday, June 6, 2010

Boleh ke buat 'tatau' jer?....

Lately...mmg ada 2 perkara yg duk main2 in my mind. Bila dah selalu kita duk fikir...mestilah ada melibatkan feeling jga kan?...Walaupun dh berkali2 kata "jgnlah duk pk sgt....buat tatau jer..."...tapi mmg tipu sgtlah kalo boleh senang gitu je x yah pk...dah melibatkan diri sendiri, mana boleh tak pk kan?....(ishhh!..apa yg duk bebel nih?..)

Adakah saya sampai ke tahap 'Stress' dah? Ermm..mungkin ya mungkin tidak....meh kita check apa situasi sebenarnya......jomm!....


Situasi 1:
Related with my work
Mmg ada hot issue at ofis aka work related. As mentioned in prev entry, saya mmg ada masalah with my leader. Mmg dah cuba seboleh mungkin untuk menerima keadaan yang x happy bekerja itu dgn seadaanya, tapi tetap juga keadaan nya tak seperti yg diharapkan. Saya cuba utk tidak ber pura-pura/hipokrit untuk menyukai dan menerima sesuatu yg pada hakikatnya saya tak suka / x boleh terima. Tobat boleh jadi mcm "pekasam".....

Walaupun, sudah melalui fasa untuk "fargive & forget"..tapi keadaan msh tdk pulih seperti yg diharapkan. Yang agak melegakan sikit ialah, SELEPAS ini tiada lagi hubungan pekerja - bos dlm situasi yang kami tidak inginkan. Jauh disudut hati, saya mmg bersyukur sgt2....kerana jalan untuk saya tidak memendam rasa + suntikan b*n*i membuat kerja dlm keadaa rela paksa mungkin telah tiada. Alhamdulillah......Tapi..(msh ada juga tapinya...), keresahan siapa yg akan perlu mengambil alih t/jawab leader itu pula yg membuatkan saya (atau mereka yg lain juga) x boleh tidur malam....Mmg boleh bikin berat kepala juga....aduhaiii!..:(

At last, semua persoalan telah terjawab. Tahniah kepada yg terpilih...dan ternyata saya tersangat2lah leganya sbb tidak terpilih...brlah terasa ringan dan tersangat lapang dadanya rasa. Here, nk saya tekankan kenapa saya lega sgt :

 It's all about my Inas. Tak dapat nk keja lebih masa krn tuntutan keperluan my Inas. Saya tidak betah tuk membiarkan Inas berlama2 dgn org lain..kesian pada dia krn org lain jaga tak sama dgn saya ibunya yg jaga..So wajarlah kalau saya tersgt2 menolak jawatan itu...Makan minum dia, mandi n b*r*k dia...all the appoinment with doc dia...mmg memerlukan saya bertindak tepat pada masanya...Dan saya x jamin kalau saya ber jawatan itu, saya mampu melakukannya...ohhh! mmg tidakkk!...Inilah sebab utama saya, kalau setakat beban keja yg mmg confirm byk tu, saya rasa saya msh mampu handle dgn baik atas perhatian dan bantuan kwn2 lain..tapi bila berkaitan dengan my Inas...saya HARUS tinggalkan segala2nya....

Whatever it is..sekarang saya dah lega..horeyyy!...

ngeri bila membaca artikel ini, buruk nya stress pada kesihatan kita....minta dijauhkan..aminn!


Peringatan pada diriku yang lupa....

Situasi 2 :
Merancang untuk peknen
Dah 3 kali percubaan x berjaya...(bermakna 3 bln berturut). Saya mmg sedikit terganggu emosi. Lebih2 lagi
rakan sebelah meja saya pulak yg tetiba ajer disahkan peknen walaupun dia tak bersedia lagi. Saya hanya tersenyum tp dlm hati terasa juga...ermm, tah apa2 lah saya ni kan?...Agaknya munkin sbb saya dh lama sangat offkan niat demi for my precious Inas) tuk nk peknen, pastu bila dah ready, mmg mengharaplah kan...Saya tak patutlah begini...patutnya saya rileks n cool sajer kan, dah betul2 fokus pada ketepatan yang sewajarnya, Insyallah, kami akan terus mencuba lagi....Moga niat suci kami ini dipekenankan olehNya..aminnn...



comelkan my Inas ni....sg rindu untuk mendakap baby kecik lagi...huhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails