Monday, June 14, 2010

Gedangsa - Part 15


11 Jun 2010
Niat di hati untuk bergerak awal dr Kuantan, tapi x dapat tunaikan hajat itu sebab "sibuk" uruskan tempahan kek dari kenalan...huhuhu, walaupun rasa sikit jengkel tapi saya buat2 tatau jer.....malas sgt nak layan rasa yang tah apa2 mcm tu..

Tepat 5:45pm, kami dah mula masuk hiway. Excelli saya dah awal2 lg book bilik kat homestay x jauh dr umah K.Raw...ini kali ke 2 kami nk stay kat situ....kami berenti makan di R&R Temerloh. Saya kuar beli tapau...suapkan Inas dulu than saya pulak makan. Ingat nk shake HL sajer saya batalkan sajer...so hari ni x de shale ok.....ermmm




Sambung balik perjalanan, diiringi dengan ujan renyai2...sejuk2 gitu. Inas pulak duduk x brp diam...haihh!...sampai tepat kul 10:30pm. Kelihatan kat umah K. Raw tersgtlah ramainya orang disitu...yg membuat rawatan minda...asal niat hati nk jugak sorongkan kepala tuk dibalut, tapi memandangkan ramai giler org yg tgh menunggu turn so batalkan sajer niat itu...plus pulak kami mmg penat, dlm kepala cuma ingat mau tido sajer....




Sampai di homestay itu, saya terus sajer bersiap2 apa yg patut untuk cepat tido..penatt!...

12 Jun 2010

Terjaga seawal 7am, kejutkan En HB suh pi beli bekfast tuk Inas. Saya berikan Inas susu....sharp 8:30am kami siap2 nk ke umah K.Raw yg jaraknya hanya 200mtr shj. Tak brp ramai sgt org yg menunggu dan difahamkan tiada sistem nombor pun...ikut turn mcm biasa jer....



 Ayah Inas mcm blur je mukanya....Dapat sembang kejap ngan ibu nabila, ummie alisya dan mama aiman. Setelah lbh kurang sejam kami tunggu, turn Inas lak tuk dibalut....Inas mcm biasa, kejap senyum..kejap gelak..kejap muka mcm bosan jer....saya berkali2 juga memesan pada inas unuk behave...jngan ngamuk2...


K.Raw berkali2 ada minta suh mandi malam....honestly speaking, saya mcm x brp nk stuju sbbnya that time 12-2am time Inas tido..malas mau ganggu waktu tidonya, sbbnya saya fhm sesangat that Inas tak boleh x cukup tido...so, saya hanya berdiam diri bila K.Raw beritahu psl mandi air masjid malam tu. Tgklah dulu mcm mana....



Kelihatan mood Inas x brp cantik seperti yang ibu dan ayah harapkan...Tapi, saya buat tatau jer.....Dlm keta odw ke Villa S/wangsa pun dia ngamuk2 juga....tapi saya cuba bersabar.....dah lali mendengar tangisan dia yg umpama muzik di telinga saya...hurmmm!...



Kecut perut
Kami dimaklumkan oleh K.Raw agar jgn lagi bermalam di "situ"..katanya ada perkara yg x sedap dialami/ didengar oleh org2 yg penah bermalam disitu. Benarkah?...Maksudnya ada "gangguan" disitu....saya agak blur...kerana saya ni mmg dah jenis yang x berapa berani..mmg agak meremang juga bulu roma...tapi saya betul2 dapat tido dan rehat pada mlm tadi...alamdulillah, tiada pula yang menyebabkan saya tidak boleh lelap...Tapi, En HB pulak mengatakan yg dia mmg x boleh tido...huhh!....



Saya x pasti...niat dihati mau berehat dahulu sblm kluar dr homestay itu...tapi terus sajer lah kami cpt2 kemas barang dan kluar dr situ. Terima kasih kerana sempat bg kami berehat....bersyukur kerana tiada apa2 ganguan kepada kami..insyallah, semoga tiada apa2 disitu....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails