Wednesday, March 31, 2010

Sedangkan lidah lagi tergigit...

Ini adalah sekadar coretan utk penambahbaikan perasaan saya sebagai seorang isteri untuk sayang pada seorang suami. Adakalanya, perlu juga situasi2 yg mengiyakan peribahasa "sedangkan lidah lagi tergigit ini.."..

Near 8 thn (kejap je rasanya masa berlalu) kami kahwin..rasanya mmg x terbilang dgn jari dah betapa kami penah melalui situasi berbeza pendapat...yg seterusnya mengakibatkan suasana "merajuk" di hati saya dan sidia..:). Agak tak bernasib baik..(bukannya malang)....bagi saya si isteri yg dikurniakan seorang suami yang tidak ada bakat memujuk.Sudahnya...saya yg akan bawa diri dan hati....pujuk2 diri sendiri la jawabnya....mula2 selalu juga rasa mcm sedih sgt2..bila kita merajuk tapi tiada siapa ygpujuk. lebih2 lagi insan tersayang kita...tapi, lama kelamaan...saya seharusnya terbuka hati utk menerima sikap 'cinta hati saya' yg sememangnya mcm itu..terima seadanya.....




Last 2 day...berlaku lagi perbezaan pendapat antara kami. Kali ini, saya mmg terang2 cuba utk bertahan drpd situasi boleh 'naik darah'..dan saya berjaya juga kawal mood tuk tidak mengambil hati yg biasa2nya akan menjadi rajuk. Puncanya ialah berkenaan dgn structure financial kami tuk akhir bulan ini...kemahuan yg HB ingin lakukan tidak berbinang baik2 dgn saya dahulu. Terus2 shj buatkan saya seperti 'lembu yg dicucuk hidung..diheret kemana sahaja"..mau saya tak naik angin kan?...Saya terpinga2...tidak faham..dan sudah pasti tidak bersetuju...


kami sentiasa mencari masa untuk keluar dgn hanya 'berdua sahaja'..


Bila saya cuba pertahankan hak saya...HB mmg nmpk mcm bengang. Dan saya juga berhak bengang kan?... Dan akhirnya HB akur dgn kekerasan saya utk tidak bersetuju...saya dah explain baik2 knp saya x bersetuju ketika itu...(bukannya x bersetuju terus dgn apa yg Hb nk lakukan)...

Impaknya....HB kata dia tak merajuk....tapi, kelihatan jelas dia byk mendiamkan diri..tamau sembang2 seperti bisa dgn saya :(. For me..itu sign merajuk...terbalik sudahhh!....biasa2 saya yg merajuk dulu....huhuhuhuhu. Sampaikan spoil my mood n his mood too (i think) tuk memilih booking wardrobe yg didamkan......huhuhuhuhu, nasib lah...sudahnya, tiada decision yg dibuat dan saya membawa balik gambaran katalog terlebh dahulu.....haihh!
Mungkin benar ada yg mengatakan...kita mungkin 'belum cukup kenal dengan mendalam lagi pasangan kita...'..saya tidak teragak2 untuk bersetuju..benar sama sekali....

Rasanya, situasi seperti ini biasa berlaku dalam alam rumahtangga kan?....semoga setiap yg berlaku diangga sebagai asam garam pahit manis alam rumahtangga...mana yang baik dijadikan teladan, dan mana yang tak elok..jadikan sempadan...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails