Wednesday, March 10, 2010

Warisan Melayu at Mini Malaysia




Joy n Go there.....tepatkah kalo saya gunakan seruan sebegini..huhuhuhu....

Kami sampai sini aft > 10 yrs rsnya last visit saya..(HB x pastilah pulak bila last...my Inas confirm ni br 1st time..). So ingat2 lupa je lah apa yg ada sama ke or beza kat sini. Yang pasti, kat sini dpt tgk seme jenis umah dan warisan tradisional umah2 melayu kita...

As always tgh musim panas skrg nih...tp saya gagahkan juga utk menapak, memanjat dan melawat satu persatu umah2 mengikut negeri disini. Tqvm to hubby yg agak sporting melayan karenah saya dan karenah our precious terutamanya. Lak tu timing sampai sini, my Inas mula dah mood ngatuknya dtg...huhu, sudahnya saya lah sorang2 yg layan syok sendiri menghayati warisan2 ini semua....huhuhu

Ada rasa teruja juga...bangga juga bila dpt melihat warisan peninggalan org2 dulu buat tatapan kita. Saya mcm biasa, mmg x lepas tangan pegang camera cipanku ini. Sesekali, saya candid gelagat my inas with ayahnya....

Tak dapat nk luang masa ke Mini Asean lak walaupun sebelah menyebelah jer...sbb lps tu terus nk bergegas ke Tampin bertemu dgn rombongan keluarga utk majlis kenduri adik saya.

Alhamdulillah, rezeki my Inas tdk dikenakan tiket masuk...terima kasih kepada pihak yg memahami.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails