Friday, March 19, 2010

Laksa lemak Terengganu...menyelerakan


Bahan2 yang sangat simple dan yang penting penyediaan sgt mudah....Sebab itulah saya sering memilih menu ini sekiranya bakal menerima kunjungan tetamu (especially tetamu yg ramai...)

Dulu2 masa tatau nk buat camner (tau makan je dulu2....huhuhu), ingatkan susah la nk membuatnya. Tapi rupanya, sgt simple....alhamdulilah, now saya dh kira expert la utk membuat menu ini dan juga sgt konfiden la tuk dihidangkan kpd org lain...:)


Ini koleksi ketika Hari Raya tahun lps...seronok dpt jamu tetamu yg berkunjungan dengan menu ini.

Bagi orang 'luar' bkn dr Pantai timur, mungkin agak pelik sikit dan tekak mereka pada aalnya mungkin x brp 'ngam' dgn menu ini, tapi alhamdulillah...so far bila saya menjamu mereka dgn menu ini..mmg ramai yg memuji kelazatannya...:)
Sempat juga saya menuntut 'ilmu dapur' ini from my mom secret resepinya itu. Alhamdulillah, saya mmg byk menuntut ilmu dapur dgn my lovely mom. Insyallah, saya akan sentiasa dan lbh byk lagi menuntut ilmu2 di dapur ini....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails