Thursday, July 2, 2009

Welcome July dan kisah angka 7...

Dah Julai rupanya....

Bulan yg saya tunggu2 dah menjengah. Pada saya, isitimewanya bln 7 ini sbbnya adalah bulan kelahiran saya. Dan yang lagi2 suspennya bulan Julai 2009, angka '2' yg selama ini sinonim dgn saya akan berpisah ditinggalkan....But, saya tak brp kisah pun. Age is just the number. Pulak tu, saya berjaya tuk membuat perancangan pada perubahan diri dengan 2 menda ajaib yang dah byk sgt saya citerkan dlm post yg sebelum ini. Insyallah, semoga saya terus serasi dgn 2 menda ajaib ini dengan penuh dedikasi.

Agaknya, apa yer hadiah harijadi saya tuk kali ini?....:) sabar je la menanti erkk..

Julai kali ini juga...insyallah bulan rezeki bagi keluarga kami. Pada 11 Julai nnt, bengkel pengurusan kewangan bakal diadakan buat kali yang ke 8 diatas kelolaan kami. Setakat ini (hy tinggal 9 hr lagi), kami sedang sibuk membuat persiapan dan tak menang tangan tuk melayani panggilan mahupun email2 daripada orang ramai yg berminat tuk join bengkel ini. Insyallah, jika tiada aral melintang, bengkel kali ini akan dpt mengumpul sejumlah lebih drpd 100++ orang peserta. Semoga usaha baik kami tuk membantu dan berkongsi kesedaran tentang pengurusan kewangan yang betul dirahmati olehNya.


Plan yang banyak membantu merubah gaya hidup kami...tqvm to my fren yg memperkenalkan kepada kami.
Kebiasaannya pada Julai juga, kenaikan gaji ditempat keja saya. Untuk kesekian kalinya setelah 7 (angka 7 juga..:)) thn bekerja disini, barulah ada wujud borang penilaian prestasi. It's sound biasa la kan?..For the 1st time ni, ada ke patut...orang yang perlu dinilai, menilai diri sendiri?....Sungguh2 tak logik dan efisien kedengaran kan?...hahahahahaha, gelak je la layan...... tapi it's weird if org yang nk dinilai perlu menilai diri sendiri. Tapi itulah hakikatnya.... hahahahhaha, layan gelak je lagi....

Excelli kan, 7 hb ( angka 7 lagi) brlah ada gaji masuk..itu pun hylah dgr2 angin yg bertiup sepoi2 bahasa apa tahh.....alhamdulilah, dengan adanya perancangan aliran kewangan yg betul, saya tetap boleh bertenang dan msh mampu senyum walaupun ramai kwn2 sy di ofis yang x senang duduk....gelisah...monyok dsb....Walaupun saya juga dpt merasakan apa yg mereka2 itu rasa, jauh disudut rs hati mmg ada jg rasa terkilan. Tak pe la, x perlu rasanya saya luahkan kerana...saya mash beringat bahawa ini semua adalah dugaan dan ujian kecil yang datang daripadaNya. Sesungguhnya, sabar dan tawakkal itu lagi penting daripada mengikut kata hati yang marah.....Amin...

Mode: Selesa dengan apa yang ada sekarang....alhamdulilah.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails