Thursday, July 9, 2009

it's God will....

Speechless....
.
.
Speechless....
.
.
Speechless....
.
.

Saya cuba untuk clear up my mind....tenangkan diri.....ingatkan diri untuk bersabar..sabar.. sabar...-> bersyukur dengan apa yang ada.


tgk meter tu...cecah gak sampai 160km/j.....bahaya wooo....



intai dr cermin muka...heheheh, sampai mcm juling mata

8 July = Ktn-PMC-Low Yatt-Putrajaya-Ktn...trip to KL without Inas. Saya seboleh mungkin cuba bertenang dgn niat tuk memberi support kpd HB....msh boleh menyimpul senyum. ..(walaupun ku tahusenyum itu kelat sebenarnya....)


Register dulu.....
PMC- 11:30am
~ sambil menunggu giliran, saya asik with my camera n Hb duk meneliti segala report yg akan diserahkan kpd doc (namun jelas kerut di dahi menunjukkan yang Hb tgh bersusah hati, saya buat2 tak tahu jer....)

Apa yg Hb fikir.....???...saya pun x pasti

~ slps hampir setengah jam menunggu....nurse memanggil kami masuk ke bilik doc.
..............

Doc: Cukup maklumat, segala rekod sebelum iaitu rawatan terdahulu ada disini. Tapi disebabkan rawatan kali pertama dianggap tidak berjaya ( krn aft 3 yrs berulang lagi), dos ubat terpaksa dinaikkan

Kami: Kos ubat adalah mahal kan doc? Seblm ini, segala ditanggung oleh company. Tapi, lately company looks like hvg a financial constrain.

Doc:..Yes true...(doc mendail hphone utk menghubungi doc panel company.

*** In my mind, sdh terbayang RM puluhan ribu ringgit....mana nk kumpul duit sebanyak iu?...owhhhh

Hb: mohon doc berikan quotation dan htr ke doc panel company. A big hope dpt perhatian drpd pihak company utk kos rawatan

Doc:..yes, i'll discuss n follow up with them. U hv to do the treament (take medicine n injection for 12 mths) although the succes rate is not guarantee 100%. U hv to stop smoking....

*** saya tersenyum (dalam kepahitan menelan rasa)....yess, akhirnya jumpa dgn doc yg said that the smoking s not good...

Hb: nak mintak advice doc, mengenai tonik hati al jabbar?..adakah boleh dicuba dan bagus kah?

Doc:..stricly NO. I do not want u mix with my medicine, it's will ganggu the treatment...same goes by any traditional medicine. And repeated again...STOP SMOKING! We will see again next 2 weeks.
*** ooo..saya hanya mengangguk, entah faham...atau...hampa sbnrnya...

~ so, kami x perlu utk bergegas ke Kajang yg kononnya ikut plan awal mahu dptkan liver tonik al jabbar. Walaupun agak sedikit terkilan, tapi pada peringkat awal ini kami rs perlu mematuhi nasihat doc.

Jauh disudut hati saya, mmg agak "kacau". Mcm2 yang berlegar difikiran saya. Semuanya seolah menampakkan keadaan yag "samar2"...Cepat2 saya beristighfar dan bersyukur kpdNya kerana masalah kami ini tidak lah seteruk masalah orang lain. Saya sentiasa mengingatkan diri sendiri, ramai lagi makhluk Tuhan yang lain lebih 'susah' drpd kami...Alhamdulllah, Syukur nikmat.... kami belum cukup susah kalau nk dibandingkan dgn oarng lain...allhamdulillah, alhamdulilah...... ini semua kuasa Tuhan....

Lunch yang 'tidak memuaskan'


Decoration restoran ini sgt cantik, menambat hati saya....
Perut minta untuk lunch dan Hb cadangkan ke Rest Rebung Chef Ismail (mmg dh lama sy teringin menjamu selera disini) yg sememangnya hanya selontar batu je drpd PMC tu. Habis punah ranah diet saya sebaik shj melangkah masuk ke Rest ini. Tapi alhamdulillah saya masih mampu mengawal diri. Mmg dah plan tuk lunch today ( bfast n dinner shake....)

ini foodies yg saya amik.....

Cukup x berpuas hati dengan harga yang bagi saya sangatlah tidak berpatutannya. Ada rasa frust dan menyesal juga...:(, bayangkan..air bandung RM5

Low Yat



Yess....I Love Low Yatt...:)

Sempat kejap jengah ke sini. Saya memborong CD/DVD kosong tuk bekalan my students. Also beli mouse yang dah hampir 3 minggu rosak. Tu pun beli yg murah2 jer...ramai gilos org kat sini, tak tentu masa asik2 sesak jer....

Putrajaya


Ke Presint 15 tuk mengambil buku nukilan idea from our FP untuk jualan masa bengkel this saturday. Perjalanan agak smooth walaupun keta byk atas jalan. Than berenti kat station minyak tuk solat dan terus pecut balik Kontan. Sudah lindu kat our precious maa...Inas yang comeiii.....muahhhhh

Dalam keta, kami byk berbual psl mcm2 perkara. Pasal bengkel, psl treatment Hb, psl nk cuti2 Mesia....psl family juga. Semoga kami berdua mendapat manfaat untuk sehari kami berdua ini.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails