Tuesday, July 14, 2009

Hati yang tak keruan.....

To be honest....i do not know how to describe my feeling now. Secara mata kasar, mmg tak kelihatan (mungkin betul) langsung gambaran di muka saya seperti apa yang ada di fikiran.

Berdepan dengan Hb akhir2 ini, byk keadaan seolah2 mcm saya 'berlakon' dihadapannya. Saya dpt rasakan yang Hb jg begitu.....Hb seolah menyembunyikan perasaan sebenarnya dihadapan saya... dan...saya juga begitu. Yang pasti, kami tentu memikirkan satu "hal" yang sama...-> Rawatan Hepatitis C yang Hb hadapi. Segalanya masih samar2...

Persoalannya ialah:
a) berapakah total kos sebenar?...
b) adakah betul company akan menanggung semua?...
c) treatment di PMC kah atau pun di HKL?...
d) kos untuk ulang alik follow up dgn Doc? (br dpt khabar angin that, just only 1st visit sj bole claim dgn company...owhh, sungguh tak sedap khabar angin itu...:(...
e) bagaimana keadaan hubby ketika melalui rawatan ini...?..adakah sama mcm 1st time dulu -> weight drop?..Hair loss?...Apetite loss?
f) cukupkah 'duit' yg kami ada?....EPF?..Saving?....
g) Performance keja Hb akan terganggu kah?....

Owhhh, banyak menda kan yang berlegar difikiran....Ikut hati, mmg rs nk lepaskan semuanya dengan..ermm menjerit?.....menangis?..meraung?....atau...senyum?...gelak?.....mencebik?.....Tapi saya, tidak sekali-kali akan bertindak di luar kawalan.....Alhamdulillah, saya masih saya yang sama. Tetap waras....dan boleh berfikir dengan baik.

Saya perlu :

a) Sabar dengan setiap ujianNya...ini semua dugaan selepas my Inas punya hal....sabar..sabar...

b) Memberi sokongan yg x berbelah bahagi kepada Hb.Mmg kdg2 nmpk mcm saya bertegas menyindir Hb....tetapi itu semua semata2 untuk nak lihat Hb sihat seperi biasa.

c) Trying hard confort Hb dengan jaminan, akan ada bantuan dan berpihak kepada kami. Insyallah, walaupun kdg2 kita x boleh nk mengharap pd bantuan org..tapi adakalanya harapan itu tetap ada .....

d) Kelihatan sgt "kuat" dan sentiasa "bertenang" untuk menghadapi apa shj keadaan especially di mata Hb.....dan sudah tentu juga untuk our precious Inas....


Untuk Hb, segala ujian dan kesusahan kita hari ini adalah rahmat daripadaNya. Tuhan berikan kita dugaan kerana Dia sayangkan kehidupan kita....peringatan kepada kita yang mungkin ada "terlupa" beberapa perkara. Insyallah Yangg, kita berdoa byk2 ada Tuhan.....semoga kehidupan kita diberkati.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails