Monday, July 6, 2009

Realiti vs ambil hati vs mimpi?

Day 50 my life with HL. To be honest, nk rekodkan perubahan yang saya sendiri rasa...(saya yang guna so sayalah yang rasa...kan..kan..kan..?)

1. KG mmg dh byk drop....realitinya, since day 1 until now dah near 12 kg yg drop. Mcm mimpikan? Kalo dulu mmg terasa amatlah payahnya nk turun walaupun 1 kg (sbb dulu tatau cara diet yg sihat dan betul). Betapa saya bersungguh dengan 'program diet' ni, from d first beginning...saya dah belikan digital scale dan buat timetable for personal rekod bagi setiap ukuran perubahan. Alhamdulillah...

2. Lost inci sana-sini...yg lagi konfidencenya ada loss inci sana sini ialah sbb realitinya dah ada a few baju2 lama yg dh boleh pakai smula. Especially, byk try msk baju2 kebaya (ada koleksi kebaya...:)). Dan, mmg kalo bole tiap2 hr asik duk ngukur dgn tali tape tu. Saiz jeans pun dah boleh masuk smula saiz 34. Kes ni lagi la..bagai mimpi indah disiang hari..:). Terfikir juga..nnt bila dah sampai ke berat ideal, baju2 "dulu" sms saiz XXL nk disimpan kat mana lak?.... Ermm...jwpnnya, bertukar tmpt lak dgn baju2 "lama" yg saiz M-L yg sudah boleh dicuba2 smula nih....bestnya rasa....ni bukan kes nak amik hati sendiri tau...( susah juga bila dah drop KG, baju "dulu" dh x sesuai especially sluar yg mmg dah byk londehnya...)

3. Kawan2 menegur ada nmpk perubahan. Tetapi, saya agak sukar utk tahu siapa yang betul2 realitinya tegur dengan jujur atau pun hanyalah sekadar nak amik hati sbb tau saya guna HL. Drpd apa yg saya dgr, ramai jugak yg mencebik bila mengetahui ada yg berdiet menggunaan HL ni. Tapi kenapa yer?...kita yg guna HL ni pun bknnya mintak sponsor or budget drpd sesiapa? So, apa masalahnya ada org yg perlu mencebik dgn usaha kita sendiri2 ni? Ada jg mcm terasa hati bila ada kwn seolah mcm sindir kita berdiet :(, tapi saya cuba buat derkkk seboleh mungkin (saya je yg terasa atau pun...apakah mimpi ngeri disiang hari?...hahahhaha, layan gelak je la..).

Kepada kwn2 yang betul2 jujur menegur krn nmpk perubahan pada saya, terima kasih diucapkan. Saya perlukan sokongan drpd byk pihak untuk meneruskan usaha kental berdiet ni.

4. Saya suka bergambar kan..?...Sekrg ni mmg pantang la aa kesempatan mesti snap pics punya. Tapi,kekadang tu x fhm juga...ada pics yg mmg realitinya ketara nmpk perubahan saya...ada pics seolah mcm x de nmpk sgt perubahan pun ibarat mcm asik2 duk mimpi jer..... Yang pasti, saya msh tidak berpuas hati dengan ketembamam di pipi saya yg belum menyusut incinya. Mungkin masih baru..day 50 dikira masih baru dlm dunia HL. Sabar yer......sabar tu kan baik...:)


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails