Wednesday, July 29, 2009

Nothing much to say


Tgk title tu mcm ada something nk express feeling je.....betul la kut!.....

Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban
Penah jadi kan situasi yg mcm saya alami ni? Adakalanya, perasan jd x menentu krn bersebab kan? Yg mungkin menjadi penyelamatnya ialah d way kita handle its wisely. Setiap org lain caranya....

Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan


Petang semalam

Bila sitting up with my collegue meeting kat ofis, x selesa wit d discussion yg x penah ada kesudahannya. Too much planning.....itu..ini..itu...ini, but... d question is, boley implement ke?...how ehh? Ermm...excelli d things is, i'm not comfortable wit her since that "hal".....nothing muchh to say sbb menda yg dh lepas kan...biar je lah. Hanya saya yg tau apa yg saya rasa bila seseorang yang kita anggap kawan tetiba berubah menjadi.....???...jadi apa tah?.......tah la.....Saya admit saya mungkin x patut juga "memendam" perasan mcm ni...tak bagus kan?..tapi, saya dah cuba utk leraikan kusut masai keadaan ini, tapi nmpk mcm x de solution je...so, saya amik keputusan untuk "berdiam lebih baik dari berkata2"...yess, kata2 yg mungkin akan memburukkan lagi keadaan.

Dah rs berat kepala yg tah apa2....sabar je lah! Buat hal sendiri je la....

Balik umah rest kejap layan my Inas, taking very light dinner n doing laundry n....lipat kain. Tgk jam dah kul 10pm ++...owhh kejapnya masa berlalu, nk tido dah...penat sudahh!


Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan

Pagi tadi

Mood agak kontrol...still fine mula2. But tetiba je rs macam hot temp....(kes kecik je hy psl duplicate kunci umah) ishh!, x bagus betul..tapi tu lah kan...ada masanya out of conrol juga. Tension juga....stress pun ada but alhamdulillah, sentiasa beringat2 dlm kepala ni that masih awal pagi tak elok la dah kacau mood mcm ni. Ms driving pun, alhamdulillah ingatan positif yg baik berlegar dlm kepala. Ini satu yg baiknya saya rasa tentang saya...masih mampu untuk menimbangkan mana yg patut or tak patut...masih boleh kawal perasan...sabar la yer...

On way ke ofis, sambl layan n hayati lagu ni...it's good tuk tonik minda dipagi2 hari ketika mood tak brp cantik kan....thanks to Radio Sinar FM..


Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan

Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa

Cadang balik umah nnt, nk buat hal sendiri je la....biarlah apa nak kata pun, janji saya pujuk hati sendiri....biarlah...Saya pun tak suka diri sendiri dalam keadaan yang tak bestt....

Hidup ini usah persiakan
mode: saya ni seorang yg susah untuk menangis...tapi bila ada sesuatu yg membuatkan air mata saya mengalir, bermakna saya sedang menanggung beban perasaan yang teramat sangat...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails