Tuesday, July 21, 2009

Musim untuk menikmati

Lately, saya sgt senang hati dgn apa yg saya alami..dgn apa yg saya rasa.....Isunya sudah tentulah berkaitan dgn usaha kental saya selama ini. Tiap2 hari, saya akan diperdengarkan dgn teguran drpd orang sekeliling saya.

Yang pertama......tentulah berkenaan dgn HL. Mmg jelas nmpk ketara perubahan pada saya biarpun rekod menunjukkan adakalanya pd minggu yg tertentu saya tidak mencapai target yg sebetulnya...Walaupun begitu, berat saya tetap makin menurun walaupun hanyalah sebanyak 500g shj seminggu. Alhamdulillah, kini usaha kental saya telah menunjukkan hasil yg sgt2 memuaskan. Kalau dulu, iada sapa pun yg nk tanya kita mcm2...tapi sekarang, mana2 pegi...mesti org nk tips atau rahsia mcm mana nk kurus....:), jawapannya mudah shj...berdisiplin dgn HL, kena tahan berpantang dan juga kuat semangat....(kuat semangat itu sgt2 penting....)

Yang kedua....tentang 'miracle water' yang saya gunakan -> SKII. Juga ramai yg menegur hati my face skin makin terserlah. Ada yg berpendapat sbb saya gunakan HL..tapi, yg lh tepat sebenarnya ialah sb saya menggunakan skin care yg betul dan sesuai dgn saya.Alhamdulillah....at least saya dah sedar bhw perubahan dan transformasi untuk diri sendiri juga penting biarpun usia makin menginjak ke 30s....:)




Kadang2 teringin je jawab pada org yg menegur tu....'ini adalah transformasi diri sendiri..hahahahha". Tapi, jauh disudut hati saya...saya amat risau dan takut kalau2 ada pihak yang tidak sukakan transformasi diri saya ini. Seboleh mungkin saya tak mau ada pihak yg meluat...ada pihak yg tersilap anggap pada transformasi saya ini. Nauzubillah, minta dijauhkan...sesekali tidak untuk membuatkan org lain merasa tidak selesa.....A big hope, tiada yang berfikiran bukan2 tentang apa yg saya lakukan..yang saya pasti tidak langsung menyusahkan sesiapa ini......

Penah dengar kan kata orang..."buat lah apa sahaja yang berpatutan asalkan memberi kebahagian kepada kita...". So, tak de salahnya kan saya begini.....saya happy dgn saya yg hari ini....Untuk happy, tak perlu bayar lebih pun..asalkan, tahu untuk mencari kebahagian itu...:):):)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails