Sunday, May 23, 2010

"Siapalah saya...."

Lately saya suka ungkapkan kata pada diri sendiri dengan phrase -> " Don't Be Sad!..". Mudah-mudahan betul2 dapat menikmati keadaan itu. Tapi saya juga tak selesa untuk ber "hipokrit" pada diri sendiri atau juga pada pandangan mata orang lain?..Ermmm....mcm mana yer?

Selepas melalui fasa musim2 agak bz yg amat..alhamdulillah kini berada dalam tempoh santai sikit. Namun, pada perasaan tdklah sama seperti keadaan persekitaran yg dikatakan santai itu. Saya cuba pastikan betul2...naper saya post kan entri dgn topic sebegini.....

Yang saya pasti...
1. Sungguh terharu dan bersyukur dianugerahkan suami sebaik dia. Saya tahu dia sayangkan saya....terima kasih En HB Sayang...Dan saya tahu dia mmg perlukan saya...sebab itu dia sanggup untuk cuba memenuhi apa sahaja permintaan saya yg semestinya inginkan utk dipenuhi. Adakah saya ini keterlaluan?....membuatkan En Hb sentiasa perlu bekorban apa sahaja untuk saya?....Siapalah saya sekiranya terlalu menuntutkan kesempurnaan drpd seorang suami kan?...Saya sayangkan dia..sayangkan keluarga kecil ini..tidak terniat pun untuk cuba nk menguasai semua keadaan....Terima kasih Tuhan, atas anugerah2 yang hadir dalam hidup saya ini...

Perlu sangat2 untuk sentiasa ingatkan diri sendiri...-> "Terimalah pasangan anda dengan seadanya...."

2. Memberi kemaafan adalah sesuatu yang sgt2 dituntut dan mulia dalam agama. Saya mmg akur dengan kenikmatan itu. Siapalah saya untuk terlalu "nk menolak sesuatu" yang tdk disukai...."Sedangkan Nabi pun ampunkan umatnya, inikan pula kita yang hanya insan biasa....". Sittuasi saya skrg ini adalah agak keliru dengan perasaan sendiri mengenai ketidakpuasan hati + keikhlasan terhadap seseorang. Namun, sya msh juga sedang menimbangkan tentang perasaan yg diselaputi dgn ion2 positif mengenai sesorang itu. Kenapa jadi begini?...kenapa jadi begitu?....

Sungguh2 saya ingin buang jauh2 perasaan negatid tentang dia yang hadir dlm diri ini.Saya akan cuba sehabis baik untuk menerima semua orang dengan seadanya....


Kerana...saya tahu bahawa, siapalah saya....hanya manusia biasa....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails