Wednesday, May 26, 2010

Ayam Panggang Oregano + Coleslaw

semasa sedang kebakaran dijalankan...

Wahh....kalaulah saya tahu betapa mudah dan senangnya keja memasak saya tuk hasilnya Ayam Panggang Oregano ni..dr dulu2 lagi saya buat. Sebelum ni in my mid, kalo tup nak perap2 ayam...nak panggang ke..nak akar ke...ramuannya sgt leceh..tapi rupanya saya silap.....

Saya x puas hati meratah...pasti repeat lagi dlm masa terdekat ni...:)

Sebelum mencuba yg ini, saya dah penah bakar ayam guna oven pemberan SIL saya tu dengan resepi guna Black Pepper Seasoning Oil ( ada dlm entri sebelum ni...). Tapi menu kali ni, saya cuba hasil drpd rujukan buku resp Makanan Barat Kak Hanieliza yg saya br sopink br ni. Lebih ringkas lagi ramuannya tapi tetap juga terasa sedappp!...yummmy!...

amacam?....ada terliur ke?..mahu?...:)
 
Yang penting, saya noticed that my precious pun suka sangat. Tgk dia makan pun berselera. Tapi sememangnya my Inas ni penggemar ayam no 1....KFC, Drumnet Ayamas, Ayam Goreng Kunyit dan apa2 bentuk ayam bakar/panggang sekalipun.....seronok tgk dia makan dengan begitu fokus sekali...:)


 
Sebab mcm agak malas+ terhad masa sebenarnya, saya tak buat apa2 pun sos pun. Dalam kepala dah ada idea tuk nk try buat Coleslaw. 1st time buat mmg sgt teruja sbbnya menjadi biarpun bahan x brp tepat mcm yang resepi Kak Hanieliza punya...Saya sgt puas hati..tersenyum lebar sepanjang hari.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails