Monday, May 3, 2010

Gedangsa - Part 13

After 2wks bercuti drpd pi Gedangsa (excelli K.raw juga mengistharkan cuti sempena kebizian dia menghadapi pengundian calon bagi pilihanraya DUN Hulu Selangor) so...x de lah timbul istilah kami ni yg sajer memonteng..huhuhuhu!

Ohh yer, sblm nk teruskan pjg2 lagi nk catit stori psl kunjungan kali ini...saya nk selitkan sikit ttg ketidakselesaan saya yang menghadapi sakit kepala. Exceli, a day b4 (dah ada citer skit dlm entry yg lepas) saya diserang sakit kepala yg tetiba mcm pening semacam jer. Berlarutan sikit hingga ke awal subuh nk gerak pi Gedangsa tu...sudahnya, saya mmg bertahan dgn panadol dan cuba utk tido / rest semasa dlm perjalanan. Kesian lak kat En HB sbb sy x dpt temankan dia bersembang sambil dia memandu....X putus2 saya berdoa ~ dipermudahkan urusan kami~ agar cepat2 kepala saya menjadi ringan bila mengenangkan saya kena berikan perhatian kepada my Inas ketika di Gedangsa nanti. Dan..alhamdulilah, rasa sakit + pening kepala saya itu beransur2 hilang...dapatlah saya tunaikan peranan spt biasa menguruskan Inas....I know God is Great!...

Ada sikit kelainan pada pemandangan mataku kali ini....tidak kelihatan senior2 kali ini, dan mmg ada kedapatan pulak muka2 baru. Kali ini alhamdulillah my Inas punya giliran no 5. Agak cepat sikit sessi kali ni walaupun ketiadaan Kak ham (pembantu K.raw) yg menjaga giliran no. barangkali tiada gangguan atau kuasa drpd pihak2 senior kut....(tanggapan biasa shj).It's no harm pun for us asalkan no giliran kita tetap kta yg punya....huhuhuhu. Hr ni last my Inas di mandikan dgn air masjid. Harap2 semuanya betul dan teratur mengikut apa yg difahami (setelah kami mcm tersilap phm tentang bilangan air masjid utk setiap kali turn mandi...). K.Raw kata tulang Inas dah tersusun ok..next treatment nk kena tmbh step tuk mengiring lak....i've no idea camne step tu..tunggu n tgk je lah nnt....(nxtwk confirm x leh dtg sbb ayah ada komitmen keja....)









B4 gerak balik...sms menunggu turn...sedang dibalut...dan 15 min di standing frame, mood my Inas tersgtlah cantik dan bagus memberi kerjasama. At 9:30am kami dh boleh gerak balik.....Bermula fasa mengamuk Inas tak henti2.....marah barangkali dan tdk selesa sudah tentu sehinggalah berkarutan sampai ke Genting Sempah (mananya lbh kurang 1j30min jugalah...)...saya plak x dpt nk duk belakang sbb ada brg kotak2 penuh "door gift" muatan di belakang tmpt duduk Wish yg dikirm oleh k.long utk dibawa balik ke Kuantan. Saya hanya mampu pujuk..tepuk2...dan sambil menyabarkan diri juga....(bimbang juga mood saya jd x tentu arah sbbnya pening kepala msh x hilang 100% lagi...)..turut kelihatan En HB pun sdg mengawal perasaan....kesian Inas, sbb mmg nmpk sgt dia mengantuk nk tido api mmg x dpt nk tido....
Sampai Genting Sempah at 11am, saya turun belikan nasi tapau utk kami. Ayah stay with Inas dlm keta....bila leraikan ikatan balutan yg dibwh dagunya itu..brlah Inas nmpak ceria....x de nk ngamuk2 lagi...Lega sgt2 rsnya b ila nmpk Inas dpt lelap mata walaupun sekejap....Mula2 En HB mcm nk stop kat R&R Temerloh tp x jd la pulak sbbnya nk je terus balik cpt2 sampai umah...Saya ok je sbb dlm kepala fikir boleh juga rehat n rest dulu..sbb mlm nnt kami msh ada komitmen untuk hadiri jemputan Wedding Dinner....

Ngelat masa this time...sbb kena buka balutan Inas hy jm lbh kurang krn dia b***k...huhuhu....Luv u Inas.....muahhh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails