Tuesday, May 25, 2010

Perjuangan yang belum selesai...

Entah bila akan selesai.....:(..dengar bunyi mcm x best je kan?...Tak bagus betul layan mood macam ni....ushhh!...pegi jauh2 anasir2 negatif inii.......

Maksud perjuangan disini ialah....entah bila la saya dapat abiskan pengajian Master saya...:(. Sudah hampir 5 tahun lamanya pengajian ini terbengkalai. Mmg patutlah kan saya rasa kecewa juga....Tapi apa puncanya? Apa yang saya dapat kenal pasti ialah...

Thesis ohh Thesis....!
Silibus pengajian master saya iniialah ketetapannya mempunyai 10 modul/subjek + thesis base on projek.  Alhamdulillah, 10 modul/subjek telah lama pun selesai dan berjaya dilalui dengan tabah...heheheh. Tapi bila sampai masa perlu sempurnakan satu perkara lagi yang thesis + projek ini....sudah hampir 2 thn terbengkalai tanpa ada sebarang usaha yang bersungguh2 drpd pihak diri sendiri ini....Mmg saya pasti....perjuangan ini belum selesai setakat punca yang ini...

Kenapa terbengkalai?
1. Hilang fokus....mungkin kerana saya belajar sambil bekerja. So komitmen 100% untuk tumpukan kepada perjuangan ini agak terbatas. T/jawab pada komitmen terhadap my precious + family + kerja menjadikan fokus 100% bg membuat projek + tesis itu mmg tdk diselitkan langsung.

2. Jarak & masa yang terbatas...Untuk menyempurnakan tugasan ini, saya diberikan dengan seorang penyelaras iaitu pensyarah di jabatan kejuruteraan komputer di IIUM sana. So, untuk melancarkan pernyediaan tugasan ini , saya mesti sentiasa berhubung dengan beliau untuk berbincang seberapa kerap yang boleh....yang jelas, saya tdk mampu berterusan tuk berhubung dengan en penyelaras...utk hadir di sana setiap minggu (weekends) amatlah mustahil....Berhubung melalui email / phone pula sangat tdk praktikal....aduhh!

Cukuplah 2 sajer alasannya sbb mmg pasti sgt inilah 2 alasan kuat kenapa perjuangan saya in masih belum selesai.....huhuhu

Ada sapa2 yang boleh tolong saya?.....Yuran pengajian satu sen pun belum saya bayar....x mustahil satu hari nanti boleh dipertikaikan oleh pihak sana.....wuaaaaaaaa!...

mode:...naperlah saya terjebak dlm hal mcm ni?....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails