Monday, June 29, 2009

Weekend yang tidak terancang

Asalnya, ada plan nk ke Jengka + Temerloh tuk bring my dotter pergi berurut kat sana. Tp last minit kena cancel lak sbb Makcik Limah tu 'tutup klinik' sbb dia bz nolong jiran belakang umah dia berkenduri kendara. So, saya unpacking la blk brg2 yang msh belum di packing dgn sebetulnya.




Ke rumah Makcik Limah

SABTU
Awal pg, saya dan HB membuat operasi servis umah. Tak niat pun nk servis dgn bersungguh memandangkan saya yg msh lagi belum sihat sepenuhnya. Tapi mata mmg x thn la tgk lantai kat area my kitchen ni mcm berlengas je. So, dgn pantasnya saya menyapu, dan ambil mop dan hampir setengah jam...settle!...:). HB lak tugasnya hr ni membasuh kedua2 bilik air....tqvm krn meringankan kerja saya.
Plan asal x perlu cooking for lunch sbb sy nk shake HB nk mkn ringan2 je. Tapi..my bro blk from KL n dtg singgah umah sbb nk htr my stok HL yg diorder from his fiance. Msk dapur la jugak...n hasilnya ni la lauk pauk hr ni.
Saya mcm biasa sekadar tahan selera dgn menelan air liur dan hy kenyang dengan ambil bau sahaja....



ada pameran dan jualan barangan kraftangan kat sini...

Petang aft asar, kami kluar jln2 wat lenguh kaki ke Ktn Parade. Saya ada membeli buku yg dh lama saya teringin nakkk....

AHAD

Mlm td tdo kat umah my parent. Aft lunch (saya terpaksa rela, sbbnya x thn la with masakan udang masak lemak with kacang panjang. semoga tidak menjejaskan proses diet saya..aminn), kami decide balik umah dulu bila 'penat' with my Inas yg dah start meragam. Ini lah my Inas, bila lama x jumpa her grandparent, dia akan meragam tuk mintak didukung ajer....adoiiii, tension tahap gaban la jugak saya ni...HB bz with update his list peserta yg nk join seminar....
Inas...mood tgh x baik ms ni..

Petang, plan bwk my Inas jln2 kat Tmn Teruntum. Lama sungguh tak singgah kat sini walaupun padahal tiap2 hr lalu depan. Ramai giler orang...mujur ada parking. Saya apa lagi, mtk la HB snap kan gambo...(mmg pd ketika ini sgt suka snap gambo...can see the diff :))...





dah byk rupanya binatang kat sini..patut la ramai orang...tuu, aksi Inas tgh duk cium bunga tanjung yang wangii tu...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails