Sunday, June 21, 2009

Seadanya saya....part 1

Weekend ni duk memerap je kat umah sbb HB keja. Tak mcm biasa, kali ni target nk rest..so, bila dah kat nak rest means x byk sgt wat keja umah. Cuma xtvt didapur sdh tentu sbbnya mmg dh sejak awal kawin, makan minum HB adalah tanggungjawab saya...yer, tanggungjawab..bila dah kata tanggungjawab means mmg kena buat kan...?

my ruang dapur yg tak besar sgt...cukuplah tuk 3 beranak


Saya mmg x sampai hati utk biarkan HB makan diluar sekiranya saya tiada apa2 halangan utk kedapur. Melainkan ketika saya tidak sihat. Alhamdulillah, HB tidak cerewat psl makan malahan sgt simple menu peberetnya. Cuma kdg2 saya pulak yang terlebih emotional...kenapa emotional erkk?..ada masanya HB mcm sekadar (adakah betul atau saya sajer yang emo..?)jamah n sentuh gitu2 je makanan yg saya masak.Masa tu mmg fikir, adakah masakan air tangan sy tu tak sedap?..atau tak kena dgn selera dia?..atau dia sememangnya x lapar sgt time tu?...ermmm, tah la...

HB yg mmg selera makannya kecik sajer....

Now bila dah hampir day 35 with HL, bila saya memasak utk dia..saya catu cukup2 je makanan tu, make sure hy utk dia dan x de lebih2. Kalo dulu bila ada lebih2 je, saya la yg kena perabih sbb sayangnya nak dibuang gitu je...saya ni seorang yg jenis x suka membazir...dlm kata lain, boleh berjimat cermat.Bila dh spend RM tuk HL, dpt rs blanje brg dapur pun dah berkurangan. Ye lah kan..saya berpantang tuk makan yg heavy2 food ni, so blanje dapur bg barang basah x la semewah dulu lagi...

note : penah merajuk 2-3 hr bila terasa mcm HB tak berminat je dgn apa yg saya masak...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails