Wednesday, June 24, 2009

Sudah 7 tahun la...

Front view...semoga rezki berpanjangan disini

Hari ni genap masuk 7 tahun saya berkhidmat disini. Terasa baru je lagi report duty kat sini tapi rupanya dah 7 tahun la...7 tahun....ada kawan kata, dh leh iktiraf jd senior lecturer. Tapi sy tak rasa pun mcm tu, walaupun realitinya mmg dah ramai lect baru2 skrg ni...terasa juga la tua nya saya disini...:)

Mula kerja

Bersama2 saya ketika itu kalo x silap ada lbh drpd 10 org lecturer yg sama2 badge dgn saya masuk pd thn 2002. Asalnya, saya mmg jenis yg x suka dgn profesion mengajar lbh2 lg cikgu..tapi apa bezanya dgn post lecturer skrg?..tugasnya mengajar juga kan?...kalo ditanya peribadi kpd saya, jawapannya ialah....saya terima dgn senang hati bekerja dgn jawatan ini kerana :

a. Masa tu blum kawin, stay dgn family dan umah my parent hy selontar batu saja jauhnya drpd ofis. Suka sgt la sbb hy 5 min je perjalanan ke ofis

b. Fikir tak boleh memilih kerja. So kalo kiranya ini rezeki saya...saya tak akan lepaskan peluang ini.

c. Mengajar dikolej, students nya tak sama dgn students kat skolah. Ada setengah org fikir, lebih mudah sbb students dah meningkat dewasa dan agak matang Tapi..realitinya...hy 'kami2' saje yg tau betapa susah senangnya nk 'membentuk' mereka...



In class, with my students...


3 thn bekerja

Msh bertahan disini. Kwn2 yg dulu masa mula2 msk keja, dah ramai membwa diri ke tempat lain. Msh tinggal 4-5 org lagi yg stay sini. Mungkin kah saya yg menjadi wakil tunggal (badge saya) yg akan stay disini?

keceriaan kami disini....:)

Mana ada keja yg x de masalah kan? Walaupun ada ketikanya mcm 'tak tahan' dengan apa yg dialami...tapi, alhamdulillah saya msh mampu bertahan disini...

7 thn hari ini, masih disini

So far, saya antara kwn2 yg msih bertahan..dan yg menariknya, saya tidak pernah' memohon atau sesekali mencuba2 tuk mintak kerja di tempat lain. Kenapa agaknya ya?...

a. Very comfortable zone. Luv with the working environment here. Flexi ofis hour. B4 this yr, boleh masuk keja plg lmbt kul 10am n sharp 6h dah abis waktu keja. But, starting from this yr, dah kena masuk kul 9am n ofis hour dh jadik 6+1...:(, tapi still lagi bagus saya rs kalo nk compare dgn tempat lain...

b. Thinking abt my Inas. So far, waktu keja saya amat bersesuaian untuk menguruskan Inas. Kang nnt bila dpt keja lain...dh x rs working environment yang mcm ni...haruu kan?

c. Tak nk 'pjj' with HB. Saya tgk kwn2 yg dpt better offer job kebanyakan kena sacrifice 'pjj' dgn HB. Bila dah mcm ni, pengurusan family pun x smooth. Tak nak la saya...kalo boleh nk susah senang mesti disisi HB.

To be honest, adakalanya saya mmg 'terasa' juga dgn masalah kerja. Tapi, kita bukannya boleh lari drpd masalah kan? (kalau la saya ni jenis yg lari dr masalah, bagaimana la agaknya with my Inas?)..Tetap juga kena berdepan....yg penting, SABAR dan BERTENANG... alhamdulillah, everything will be fine....:)


bersepah tul la meja saya kan?...ni masa busy bangat!...
Walaupun saya tahu, top mgmt di company yg saya cari makan selama ni tak akan membaca coretan ini, saya tetap juga seikhlas hati untuk memohon jutaan terima kasih kerana telah memberi peluang kepada saya berkhidmat disini.Menaruh kepercayaan kepada saya...rezeki saya sekeluarga daripada saluran khidmat saya disini...

Alhamdulillah, sehingga kini saya masih sedar diri.....saya perlu membantu HB dan for the sake of my Inas.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails