Thursday, June 25, 2009

Do i look like i care?...[1]

Byk menda nak coret, cuba express satu persatu ni....

HL


Saya hanya baru menggunakan 2 jenis ini sajer dulu.......
Since day 1 until day 39 my life with HL, mmg saya berpuas hati. To be honest, niat asal mmg nk lari dr isu kegemukan...tapi, mmg ada rs "susah payah" nya untuk capai berat yang ditarget. Kenapa la dr dulu saya x penah kisag pun dgn diet yg sihat?..sendiri jawab la....

Maksud susah payah saya tu, ialah krn terpaksa berpantang dengan bbrp jenis makanan. Saya mmg tekad tuk follow dgn betul spy saya rasa every single sen yg saya kluarkan worthy with hasilnya..Antara bbrp jenis makanan yg saya cuba elakkan sblm capai target berat normal ialah :
a. Apa saja makanan yg bergoreng, means yg involve dgn minyak. Bila saya kumpulkan psl kalori yg ada dlm minyak, rupanya 1sb minyak je dah melampau julah kalorinya. Oleh itu, terpaksa tahan selera tuk makan goreng pisang nangka, ikan goreng, KFC...(owhh tak thn sungguh lbh2 lagi ada RM40 lg voucher nih..), sayur goreng dan apa2 yg bergoreng lg la....




sangat sedap ni....

b. Tahan diri tuk minum ais dan minuman yang manis2. With HL, saya kena byk minum plain water at least sampai 2L sehari. So, mmg x de chance le nk minum air manis2 yg lain. Dlm tempoh hampir 40hr ni, rupanya boleh je saya hidup tanpa ais...hhahahah.Bab minum soft drink or air bergas itu mmg bukan peberet saya pun, mmg x leh telan la air gas yang cukup manisnya tu...

c. Makanan yang bersantan. Sama juga mcm makanan yang bergoreng / minyak tadi, kalorinya sgt tinggi.So, demi nk capai berat yang ideal dgn tinggi saya ni, terpaksa la dulu thn selera. Sebelum ni mmg biasa ler masak2 guna santan ni. masak lemak itu la..ini la...itu la..ini la...


berpantang sementara....

d. Nasi lemak, nasi minyak...ermmm kalo dulu ni mmg menu utama sy ms breakfast. Terbayang2 sedapnya ler nasi minyak lauk ikan tu. Kini, saya terpaksa pejamkan mata dan tahan selera untuk 2 jenis nasi ni. Masa tgh byk jemputan kenduri br2 ni, sbb dah terliur sgt saya jamah la juga 1/4. Mral of the storynya, makanan mcm ni kalo x de depan mata x pe..tapi kalo ade...aduhh, haru jadinya...bau wanginya pun boleh rs tergugat beb....

e. Mesti makan malam sebelum pukul 8pm (kalo amik shake bfast dan lunch). Setakat ini, mmg betul2 follow dan mmg nmpk hasilnya. Selesa sikit perut berehat bila dah malam.

Kesimpulannya, utk nmpk hasil yang menakjubkan...mmg kena ada daya disiplin yg teramat tinggi. Saya berjaya dapatkan hasil yg memberangsangkan tuk 40 hari terawal ini. Mmg dapat rasa kelainan bila tahu bhw kita mengalami susut berat badan....rasa lebih yakin dan rasa muda jugak kut...heheheheh -> x sabar nk pakai smula baju2 'lama'.....

SKII

Air Ajaib....

Hari ni genap sebulan saya memakai skin care ini. Mmg sesuai dgn kulit saya dan ia benar2 menakjubkan! Kalau tinggalkan penggunaan walau sehari, mmg rs x selesa kulit. Sama juga mcm HL, disebabkan harganya costly saya seboleh mungkin cuba utk menggunakannya dengan sebaik mungkin.

Saya sendiri mmg rasa kelainan dgn SKII itu.Terasa kulit lebih lembut, bersih dan yang penting my face nmpk shining.Yg bestnya lagi..x cairkan make-up pun. Dan lebih2 yakin dan percaya that this skin care bagus tuk kulit saya, ramai org sekeliling yang tegur dengan kelainan wajah saya. Rata2 mengatakan mungkin sbb pengambilan HL...tapi saya senyum ajer dan mmg x de niat nk heboh2 kan pada sapa2 pun..kecuali kalo org tu dtg tanya personal dengan saya.

Now, what i care semuanya perlukan maintenance budget yang tinggi. Tgh duk fikir2, mcm mana nk dptkan duit lebih tuk maintainkan apa2 yg saya guna ni?...kalo bleh, tamau nmpk mcm nyusahkan HB...

Do i look like i care....? tak de la pulak piccas terbaru, nnt la saya masukkan erkk......:)

note:..agaknya ramai org mcm saya kut, b4 sampai age 3x brlah nk buat transformasi pd dlm diri...sebelum ni mcm redha jer....uiksss, x sabar nk capaitarget berat ideal with muka yg berseri2....redahhh je la...hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails