Tuesday, January 18, 2011

Semoga semua urusan dipermudahkan olehNya...

Date : 18 Jan 2011
28wks 2 days

~ Bismillahitawakkaltuallallah.....~

Hari ni ada routine medical check up with my Gyne. Supposed to be held on this fri tapi oleh krn tidak luang masa tuk this fri, kami decide tuk pegi jumpa Gyne hr ini. 

Mujur juga tdk terlepas nombor giliran due to my Gyne Doc Ita ada case caesaren yg perlu dihandle. Kalau tak mmg terpaksa postpone la jugak check up hr ni. So x de nak stori mori pjg lebar sgt mcm biasa sbb Doc Ita pun kesuntukan masa sebenarnya...

Dapat suntikan Tetanus atau Kancing Gigi hari ni. As always, saya mmg neves ngan jarum..x kiralah kena amik darah ke..kena injek ke..mmg seram dibuatnya...hehehhe. Padahal x lah sakit sgt pun..tapi tah naper lah seram sejuk je rasanya.....wat malu je...huhuhu

Urine test alhamdulillah tahap gula normal...cuma masih ada lagi kes mild kencing kotor. Doc advice lagi kena byk2 minum plain water....Hakikat sebenarnya, saya rs mmg dah byk sgt saya minum plain water berbanding dgn air manis....Bak kata Doc, it's fine...Tuhan punya kuasa..cuma kita teruskan usaha shj....:)

Ultrasound, kedudukan baby dah x menyonsang. Tapi mungkin boleh jd berubah kedudukan juga due tu pergerakan aktif baby yg bukan kuasa kita nak kontrol. Kedudukan uri juga nampak normal. Berat baby now is 1.22 kg..nice to hear...:). Dan doc sahkan it's a GIRL...Alhamdulillah.

1 mth later next appointment check up, at 32 weeks. "Insyallah..keep praying hope that everything will be fine. Means, a big hope no prem contraction show off....must be reminder that mine had history when delivered our precious with 32wks Prem, so pls monitor ur self regularly from time to time"..itu pesanan Doc yang saya mesti beringat sgt2.....Honestly, saya mmg tak boleh nk tipu perasaan sendiri. Bila masuk sajer 28 weeks ini, rasa berdebar dan x keruan mmg wujud. Tapi saya mesti byk2 kan bertenang....tak perlu nk bebankan fikiran dgn tersgt rungsing. Berdoa..bertawakkal itu yg terbaik...Dan Doc mengiyakan perasaan saya -> " Kita hanya manusia biasa yang tak mungkin mudah melupakan sesuatu, lebih2 lagi sesuatu yang memberikan kita pengalaman yang cukup terkesan dalam hidup, berdoa dan terus berdoa agar semuanya dipermudahkan...Insyallah.."...begitulah biasa Doc Ita yg sentiasa uba utk confort perasaan saya yg kdg kala terganggu.....

Last sekali, pesanan Doc Ita, kalau ada apa2 tanda prem contraction...cepat2 dtg klinik n may be will send me admit to hospital for better monitoring. Don't think to muchh.....Insyallah, semua urusan akan dipermudahkan olehNya......

Saya seadanya....mmg sentiasa x putus doa...agar pengalaman kedua ini utk ahli keluarga baru bagi kami ini semua nya berjalan dengan lancar. Rest & Rileks as much as u can.....jgn buat keja penat dan duduk baring mmg boleh membantu untuk elak drpd keadaan penat yg tdk diingini....aminnn.!

Doakan tahap kesihatan saya dan baby sentiasa di bawah perhatian dan lindungan daripadaNya.....aminnn..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails