Thursday, January 13, 2011

Sungguh terkilan....:(

Shorthly br balik dr outing kejap buat urusan bank n ke FDesign with En HB. Yang nk diciterkan kat sini...yang part kat FD tu lah....
Asal ceria sarung sofa ini...

Ermm...masa hjg thn 2010 Dec yg lepas, teringin pulak nk cabut sarung sofa tuk di htr basuh dry cleaning ke laundry. Konon sbb kain mahal, kenalah htr pi basuh kat laundry kan..kang kalo basuh sendiri rosaklah pulak kain tu....(walaupun kami dah ada mesin basuh baru...)

Tapi kan...#$%^&&&*(&*()()_)#$#@#!, lain pulak terjadi kesnya.....sungguh sadiss!...

After a week, pegilah nk mengambil smula sarung sofa kami tu....sgt3 terkejut, sbb apa yang diharapkan tidak menjadi kenyataan. Sarung sofa FD kami telah bertukar menjadi kain buruk.....seburuk2 nya....waaaaaaaaaaaa! :(...kes turun kaler kami teka.....Terus sajer saya ctc the owner laundry tu, msh muda lagi orgnya......dia minta kami htr smula ke laundry nya....

~ selang seminggu......~

Saya : Sarung sofa saya dah siap?
Laundry guy : Kami dah try basuh smula, tapi tetap juga mcm tu...
Saya : 'dgn muka monyok dan kechewa sgt.....' OMG, frust betullah, saya htr sini...bayar ikut caj tp ini hsil yg saya dapat?....sungguh rasa terkilan....:(
Laundry guy : Saya pun tatau mcmana blh jadi mcm ni.....
Saya : Ermmm....sepatutnya bila u dah buat bussiness services mcm ni, mesti u tau apa puncanya jadi mcm ni. Kalaujenis dari kain tuk sofa biasa saya x heran sgt pun..tapi ini kain FD, kain mahal...tu yg rasa terkilan + ralat sgt....
Laundry guy : saya fhm perasaan akak....tapi saya pu buntu juga...
Saya : So now, apa ur decision....tak kan just nak let go bagi saya bawak balik yg mcm ni ajer?...saya nak tau juga apa ur action....lagi 2 hr saya call smula.....
Laundy guy : Ok..saya akan fikirkan....


Sampai ke mlm saya x boleh tido sbb layan rasa terkilan tu.....Excelli ni kedai laundry baru, 1st time kami htr sini sbb senang kedainya sehala dgn jln nak balik umah.

Aft 2 days, saya call....masih lagi kami berdiscuss itu ini. Pada awalnya dia nak buktikan yg kain FD tu x boleh dibasuh dry cleaning. Apa ke logik?...Setahu saya, kain mahal lah yg patut kena basuh dgn dry cleaning kan?.....So dia nk refer ngan FD....silakan......jawab saya.

Ptg esoknya dia call me up, katanya dia dah clarify ngan FD...ternyata teknik basuhan dia yg x betul....dan sebagai balasan ngaku salahnya ialah dia telah bersetuju memberikan kami Rm500, hy itu yg termampu katanya tuk kami menampung order tempahan sarung yang baru...sighhh!...

Apa2 pun..at least saya bersyukur juga sbb dia tak lepas tangan begitu sahaja. Sekurangnya2 kami hy perlu top up Rm shj drpd harga sebenar tempahan sarung kusyen baru itu....

Tadi, kami dah memilih kain dan design coraknya....total kos is RM948 utk set model Anastasia 2 +3 sofa FD kami. Bermakna, ibarat kami dapat less 50% lah kan...ok lah kan..at least terubat juga rasa terkilan dengan sarung lama FD yg dah bertukar menjadi kain buruk itu.....

Ohh...sungguh bad experience rasanya....serikkkk!..




Note : msh ingat lagi, kami pendam keinginan tuk nak ada sofa dirumah semata2 sbb nak beli FD punya sofa, dan wajarlah rasa terkilan kan bila brg yg kita jaga dan sayang tetiba ajer rosak mcm ni....haihhh! nasib badan....:(

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails