Thursday, January 20, 2011

Mood 'kunci mulut'..

Dalam apa jua situasi, seme orang akan bersetuju rasanya bila dikatakan keberkesanan komunikasi itu amatlah penting. Tak kiralah dlm apa jua situasi pun..kalau x berkomunikasi, manakan mesej sesuatu hasrat itu akan tercapai...ye takk?

Bila tgh preggy cenggini, saya noticed that saya makin kurang nk berkomunikasi mcm biasa. Especially, kalo berkenaan dgn bab "membebel"....hehehhe. Now lebih senang saya berdiam diri ajer...daripada saya membebel yg mungkin akan berlanjutan menjadi lebih panas lagi...dan juga mungkin tuk tak mau nak kacau feeling sendiri dan juga feeling org yg kena bebel tu juga...huhuhuhu.

Kalo with my students, mmg saya kunci juga mulut kalo2 depa ni ada buat silap. Nak tgk dulu apa reaksi dia org, sedar ke tak sedar depa ni buat silap. Ada students yg sedar tu, mmg dtg jumpa kita face to face explain dan minta maaf, tapi mmg ada juga yg buat derkk ajer...mentang2 saya diam, depa pun turut sama diam buat tatau ajer.....huhh!....what say u?....

Kalo kat umah, En HB lah yg biasa dibebelkan saya. Bukanlah tanpa sebab saya bebel...biasanya sbb yg rasional lah..contohnya kalo suka buat keja bertangguh....kan ke x seronok dipandang mata bila satu2 menda yg kita buat tu terbengkalai cenggitu ajer.....pastu lagi satu kepantangan saya, bila amik sesuatu brg, lepas tu x letak balik kat tempat asalnya....huhh!..mmg boleh 'kuatkan speaker' saya ni lagi...Biasanya saya akan terus membebel lah kan..Tapi tu seme saya diamkan ajer sekarang....mmg buat derkk ajer walaupun sebenarnya dlm hati terperam rasa yg x best tu...:(

Sudahnya, bila x thn sgt, saya pun htr lah sms ke En HB dengan ayat yg baik la. Baik sikit kut drpd membebel..at least dia baca text ajer...huhuhu. Dan dah agak, my En HB ni x kan reply punya.....kecik hati ke dia?..merajuk ke dia?...X pe lah kan, at least bukanlah satu kesalahan dan dosa pun kan saya nk sampaikan hasrat hati yg baik lagi suci murni mcm tu...huhuhuhu, ye ke?....

Note:..Yangg, jgn merajuk yer, patutnya sayalah yg preggy ni yg lebih ber emo...bukan abang yer.....hehehe, sabor jelah..!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails