Sunday, November 22, 2009

Sehari yang x de apa2....

Hujan..hujan..hujan....2 hr ni cuaca sungguh tidak molek. Yang paling x selesanya ialah bila abis kain baju x kering...dah berhari2 jemur pun still lembab..dan kalo dibiarkan mmg boleh jd bau hapak....sudahnya, kena selalu balik2 kan kain baju...amik mana yg boleh n cari port dlm umah yg bersesuaian tumpang digantung....
Yang paling juga x berkenan ialah..kehadiran lalat2 yg sungguh byk...walaupun saya pastikan umah bersih...kitchen area terutamanya bersih, tetap juga dtg sekumpulan lalat bertenggek....arghhh! bila time nak makan tu yg tension...lebih2 yg tension nya ialah HB....menci lalat tau..!
Really rindukan matahari....

view ruang tamu

Petang semalam ke rumah parents. Kebiasaanya kami mmg ke sana dan bermlam paling tidak pun seminggu sekali..kalau hr2 weekdays x sibuk pun kami pegi juga bermalam....hanya saya anak yg dekat dgn parents, adik beradik lain seme duk KL. HB keja shift siang this weekend...so saya dan my Inas x boley kemana sgt la...

family picture (nampak x pic saya bersanding tu...)

Sudahnya...hari ini keja kami asik2 tido dan sambung tido ajer...adakalanya saya terfikir juga, kalau dtg kesini mmg saya akan rugi masa sikit..ye la kan, walaupun dirumah parents sendiri..tetap x sama mcm diumah kita sendiri...kalau dirumah saya dah mcm2 menda yg boley dibuatnya...paling tdk pun mesti ada xtvt di dapur...hehehhe. Tak kan lah nk panadai2 mengemas umah org kan (nak wat mcm umah sendiri mana boley kan...?), tapi hati org tua mesti mau jaga....asalkan saya amik berat dan tunjukkan muka...atuk n tukma boley main dgn my Inas.

dah besar kan my Inas ni....

Dan satu tabiat my Inas yg saya agak cuak sikit ialah..bila dtg ke sini dia akan jadi manja semanja2nya. Nak kan perhatian yg sgt lebih.....kalau x dilayan dia kana menjerit2 konon buat sedih tanpa air mata.....fuhh!..silap hari bulan mmg tension juga...


semasa sehari sebelum raya 09

Sebelum balik umah sendiri, sempat lagi ajak HB pekena tomyam di kedai kat simpang jalan umah parents ni. Bukanlah sedap sgt pun...tapi mmg dah jadi tabiat saya kalau dtg sini mesti punya nk juga hirup tomyam ni....puas hati?.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails