Wednesday, November 18, 2009

Busy me 2day...

Hr ni take off aka dpt MC behalf of my Inas yg x sihat...thank to doctor yg memahami my situation.N also thanks to HB yg turut sama amik leave tuk sama2 look after our precious one. Bila ayah ada kat umah, ibu boleh la bebas atur kaki dan tangan tuk buat keja umah....


Fuhh!....mmg x de seminit pun saya duk sajer or goyang kaki....Awal pg dah mula pegang penyapu dan bulu ayam tuk buang habuk2. Biasanya rutin ni saya buat masa weekends tapi yg paling bagusnya ialah ketika my Inas tidak lepak didepan TV.Kalau tak kesian dia nnt kena hidu jugak all the habuk2 tu.....Tak samapai setengah jam siap bab menyapu umah...this time tak de sampai nk mengemop sbb masa terhad.



Jam kul 9am saya shake HL dlu. Than mula tuk masak. Mlm td HB kata bfast esok nk makan nasi lemak, so saya dgn pantas nya menyiapkan bahan...plan nak wat nasi lemak with sambal sotong liat tu...HB mmg suka sotong tu...nasi lemak masak x cukup syarat sbb x de daun pandan..(daun pandan kami ditepi rumah terbantut je pertumbuhannya..apsal tah!).Pastu rebus telur 2 bijik..(ayah satu, Inas satu..) than potong2 timun....

Jam 10am pagi siap....Inas dah bangun dan tgh menyusu with ayah.Saya kemas2 dapur n ready nak mandi..(lewatnya mandi..hehehe).Sharp 11am saya ada appoinment tuk massage kat my favorite SPA.....


Kul 1pm, dah siap ber SPA.Rs fresh sikit badan...singgah pasar beserah jap dan beli ikan kembung sekilo dan ikan gelama 2 ekor..(HB x makan ikan ni..).Pelik juga walaupun cuaca tak menentu ujan sejuk2 ni tp ikan dan seafood byk je di pasar...balik umah cepat2 siang ikan dan bersiap tuk htr inas jap kat skul n HB ada appoinment kat HTAA....

Kul 2pm sampai HTAA, drop kan HB dan saya bergegas ke mini pasar Ah Poo at IM. Ni mmg tempat favorite saya krn mcm2 ada disamping sy bebas nk memilih itu dan ini....Lama juga disini dan mcm2 dibeliutk stok seminggu lbh kurangnya...near RM50 juga habisnya....

Kul 3pm amik HB smula kat HTAA dan kami singgah Cosway. HB suka pakai mnyak fuel saver Cosway tu...dan nk redeem Mosquito Zapper, habis juga lah near RM160++...it's ok, sbb insyallah 2 bln ni kami ada rezeki lebih...alhamdulillah...


Kul 4pm pi minum petang at gerai2 dpn IKIP kat Tmn Gelora. Tempat fovorite utk makan laksa, pisang goreng...tapi this time saya dtg sini pekena Bihun Sup....kira ok lah...

Kul 5pm, amik my Inas. Sampai umah solat asar n terus siang ikan2 dan kemas2 brg2 yg beli kat mini pasar IM tadi....lenguh juga duk berdiri sbb mula siang ikan (amik isi nak wat cekodok ikan 4 dinner mlm ni dan nak rebus)...ketam (asal nak buat masak lemak tapi tukar plan tuk masak sup esok)...ayam(insyallah nk masak nasi ayam hujung minggu ni)...daging batang pinang(teringin nak makan daging goreng kicap dan nak cuba buat steak...huhuhuhu, boleh jd ke)...dah siap seme mmg ada rs mcm nak pitam.tp saya buat dekkk jer....Siapakan adunan tuk goreng cekodok ikan tu.....


Kul 7pm mandi n tunggu tuk solat maghrib, br dapt rest kejap...dapat duduk tu pun depan ltop ngadap FB...hehehhe, sambil tu panaskan minyak n goreng cekodok ikan. Terus nguyah cekodok 10 biji jugak kut depan FB.....kenyang, alhamdulilah...

Kul9pm..alamak citer "kain2" belum settle...kain yg dh lipat belum susun dlm almari lagi...kain baju lama yg besor x leh pakai tak susun n kemas2 lagi..dan dlm bilik air ada kain baju yg nk kena basuh tangan belum digonyoh....aduhh!...saya dah kepenatan yang amat.....saper boleh tolong...penatnyaaa......!!

Hanya sempat simpan kain baju besor yg x leh pakai jer...kainbaju yg dhberlipat x sempat susun...yg dlm ilik pun x daya dah nak dibasuh...saya penat...penat sangat dah...

Bagaimana agaknya kalau saya tak"berpenat2" mcm ini agaknya?..apa akan jadi dgn umah saya?..apa akan jadi dgn family saya..?.....


Tak salahkan kalau saya nak jauhkan diri drpd umah tuk bercuti...?...utk berehat?...ehh!, dlm pic ni pipi saya mpk tembam kan?....adakah krn tudug baru ittew...?......owhhh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails