Tuesday, November 17, 2009

Luluh hati ibu...

Mlm td my Inas utk kesekian kalinya diserang 'fit' lagi...HB keja shift mlm, hanya saya yang handle sorang2....walaupun sudah biasa..tp saya tetap juga gundah gulana....:(

10:00 = Inas tgk TV citer 'madu tiga'..dia mmg suka tgk citer PRamlee
10:30 = Terdengar Inas merengek...saya jenguk rupanya dia 'shaking'. Saya dukung dan peluk dia sambil membaca Al-Fatihah dan menepuk2 belakangnya samabil memanggil namanya..juga mengurut2 kaki dan tangannya....dukung dia dan sapukan air serta basahkan rambutnya...Inas ok, alhamdulillah....dia sambung tido dpn TV
12:00 = Nak angkat Inas tido dlm bilik atas katilnya, saya rasa badannya panas...Inas demam, ahhh..termometer dalam kereta, hr dah jauh mlm dan saya mmg x berani utk kluar umah amik dr kereta...saya basahkan badannya dan lap dgn kain.....Inassss...Terus saya amik ubat demam paracetamol yang sememangnya ada dlm simpanan dan berikan pd Inas....Sebelum mellapkan mata, saya lapkan badan Inas dgn tuala basah...merengek2 dia mungkin krn kesejukan, saya selimutkan dia....kami lena walaupun saya tidak sebenarnya....
5:00am = Saya tersedar...dan meraba2 badan Inas...masih panas dan saya agak tinggi suhunya (x ada termometer)...dan bangun utk berikan dia lagi sekali ubat, htr sms pd HB....lapkan lagi badannya dgn tuala basah...tidurkan dia....sambil memeluknya...
6:00 am = Saya tersedar bila merasakan pegangan tangan saya dan tangan inas bergetar...owhh! Inas shaking fit....Ya Allah! Tuhan tolonglah kami...saya panik juga walaupun dh byk kali menghadapinya...call up HB bagitau...decide mskkan ubat 'valium' yg sgt magic itu...(ubat kuat....)...a minit after, fit dh berhenti kesan ubat kuat tadi...kesian Inas, macamana lgi ibu boleh tolong Inas?.....
Kalah juga saya....mmg hancur luluh rsnya bila anak seorang ini menghadapi keadaan mcm ini...Ya Allah, kurniakanlah saya kesabaran yg tiada batas demi unuk Inas.....
Dugaan....perlu dihadapi dengan tabah, jangan putus harap.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails