Thursday, November 19, 2009

Light menu for dinner....

Dlm proses yg msh perlu utk berdiet demi utk mendapatkan my weight dream...saya msh lg beringat,cuba2 utk elakkan menjamah 3 jenis makan ->berminyak, berlemak (santan) dan minum ais. Tapi adakalanya sebab terfikir jg berat dah drop byk 20kg dlm tempoh 6 bulan..so apa salahnya saya menjamah dlm portion yg kecil...nak mengelat la tu kan.?...huhuhu..kesannya mmg ketara, my scale akan naik trn <1kg....ermmmm,>

Biasanya tuk alas perut, saya gemar juga mengunyah keropok keping dan cicah ngan sos cili mcm ni....ehh! keropok kan dogreng dgn minyak...so baguskah?..
Yang paling biasanya..saya akan makan 2 keping roti...(kdg 3 keping.) wholemeal ni (x kiralah apa brand janji wholemeal, dulu mmg x suka tapi bila dicuba telan..kira boleh la...). Biasanya suka sapu ngan inti kaya, ngan jem or inti kacang pun ok juga....
Satu lagi, kalo nk matchkan selera makan roti ni mesti tekak nk air milo..tapi since ikut plan diet HL ni, milo x bp bagus sgt, kalorinya agak tinggi. So buat derkk je la..bancuh teamix HL la jawabnya...


Ni pulak..jrg2 sekali makan. Kalo rajin nak wat kari ikan ke..kari ayam ke or kari daging, brlah capai roti Pratha segera ni...HB pun suka gak ni...kalo ikut diet, menu ni saya tau x brp bagus..tapi bukannya selalu pun kan..sebulan sekali pun belum tentu...(ada je alasan nya...huhuhu)
This tme buat, HB tegur mcm masin sikit...owhh ok, insyallah i next time i'll beulkan dan beringat.
Insyallah, start this month saya nk melanggan mag RASA ni. Dah lama x de melanggan apa mag selepas 2 thn lepas asik2 ngan Anjung Seri aje...(bila dah x de menda rsnya nk hias umah n space pun x mengizinkan dah..stop melanggan..). Share kat FB, upset jugak ada yg mcm perlekehkan saya utk menelaah mag ini....salah ke saya ingin menambahkan ilmu di dapur?...Tah la...ssh nk cr org yg faham kita...:(

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails