Monday, November 16, 2009

Retail therapies.....part 1- IKEA

Sejak kali pertama diperkenal dgn IKEA ni...kalo x silap saya last 6yrs++ yg lepas (rite after i'm get married), saya mmg sungguh-sungguh jatuh CHENTA dgn IKEA...msh ingat lagi ms kali pertama kami menjejakkan kaki disini ialah ketika nak melangkah masuk ke 'rumahku syurgaku' yg kami diami sekarang ni...almost perabis nearly 1k jugak la masa tu...tp x pe, sebabnya bak kata celcom -> berbaloi-baloi.....huhuhuhu. For me...disini ada brg yg dr harga semurah2nya..sehinggalah semahal2nya...yg membuatkan saya lebih jatuh chentanya krn design brg2 disini yg cantik dan sangat praktikal....dan sudah tentu juga tahan lama = kualitinya ada...dan lagi satu, namanya pun sgt kreatif di perkenalkan tuk setiap brg itu..

Untuk kunjungan yang kali ke berapa tah kali ni...inilah antara brg2 yg sempat saya sambar disini. Moral of d storynya....kalau x de niat nk beli apa2 brg...jangan dibawa saya kesini..sbbnya, bila dah sampai sini, drpd xde menda la kononnya nk beli....akhirnya tersambar la jugak tah apa kebendanya mcm2...plg kurang pun mmg terbang la RM50...ishh..ishh..ish...

Benda alah ni namanya BASTIS. Reganya RM4.50 je kut...Yg sebenarnya ialah penggelek habuk...huhuhuhu, pandai2 je saya kasik nama sendiri. Siap beli terus ngan refillnya sekali....kegunaanya ialah nk sapu or ilangkan ahbuk pada baju ke, karpet ke, kusyen ke...dan boley je la kut try gelek2 kat mana2 punggg!...huhuhuhu





Pastu, bila tiba di kitchen area (area favorite saya..:)) saya capai dulang ni pulak. Reganya RM4.90 jer...bukannya x de dulang kat umah, tp disebabkan mcm murah je reganya, so saya capai je la....

Pastu lagi, jumpa lak ngan bhgn pinggan mangkuk...saya ni salah sorang penggemar pingan mangkuk kaler putih...so mana2 saya pegi dan jumpa yg kaler putih, ada skit2 design yg peli mesti saya sambar...kali ni amik set yg ini je la..mangkuk yg x berapa lekuk ni ngan piring nih boleh guna dlm microwave juga yg reganya hanyalah RM19.90...berbaloi2 kan tgk harganya...

Jln depan skit..jupa lak ngan set senduk ni..rega dlm RM11.90....boleh lah tuk guna ngan kuali pan cook tu supaya tak bercalar...

Dan, ni haa...tempat letak plastik. Teringat yg kat umah tu dh mcm nk reput so kami decide beli lah satu tuk standby wat ganti yg bakal reput tu...

Last sekali, HB capai bateri alkali ni pulak.HB ni mmg suka ngan bateri IKEA ni....apsal tah...hehehe
Dan total seme bilnya adalah seperti tertera di pic ini.....Pasni, jengah entry seterusnya tuk nengok apa yg kami santap di cafetaria IKEA ni okeh....
Saya suka IKEA.....berbaloi-baloi....hehehhee

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails