Monday, November 30, 2009

Salam Aidil Adha....

This yr 1st time raya haji diumah sendiri dulu....Namun x de la rs kelainan apa pun sbbnya HB n my Inas mmg ada disisi. Suppose Hb br balik dr keja mlm, tp last minit dia 'cut off' keja....(hehehhe, fhm2 je la..)

So, saya mmg dah awal2 lg plan tuk masak 'nasi minyak bodo' just for 3 of us jer...nasi minyak bodo?...apasal saya berikan nama menunya begini?..Sebetulnya maksud saya ialah nasi minyak kami ni tanpa lauk pauk yg semeriah biasa...nasi minyak yg tanpa dimatching dgn ayam masak merah....atau tanpa gulai daging/ayam...tanpa dalca...tapi hanyalah matching dgn lauk asam edas ikan aye dan juga acar timun.....alhamdulillah....sedap juga hingga menjilat jari :)

Lepas tu, saya bertungkus lumus siapkan misi menjala roti pulak....shothly lps solat jumaat nk pi bertandang ke umah Tok Wan, disana a big family berkumpul menyelesaikan misi korban lembu disana...so apa lagi, xtvt masak2...dan makan2 la..kami tak kan la pulak pi sana dgn hanya berlenggang dan membawa perut je kan..?..x beshh la mcm tu....At last, siap juga menebar roti jala sebyk 100++ keping juga kut....kuah gulai karinya saya dah siapkan awal2 smlm.....

Sup Gear Box....saya mmg penggemar sup terutamanya sup tulang...apatah lagi bila jumpa sup gear box. Tak dpt menikmati byk sgt sbb nya ye lah kan..makan ramai2 kena la bahagi2 sesama kan...Sempat la juga menikmati 2 ketul gear box..sudahnya saya mendapat kesan pening kepala yg amat...naper erkk?...saya juga menjamu selera dgn sepinggan nasi putih with daging masakmerah mama, ikan kering dan sayur campur mama masak jugak...mmg besttt....owhhh!, terangkat selera dan punah ranah lagi diet.....

Mlm after dinner disitu, HB terus memecut wish balik menuju ke kg....sampai near 12 terus je kami masuk tido.....Esoknya bangun pagi kepala saya msh terasa berat, Urghhh...hebat rupanya penangan gear box ni...HB jg mcm sengal kepala...tapi bila tersedar date rupanya saya tgh berada dlm zon PMS.Owhh..no wonder la sakit kepala kan.....risau jugak kut2 ada darah tinggi ke...kan daging dan tulang gear box sgt bahaya bg penghidap darah tinggi....moga saya dijauhkan aminn....

As always...kalau balik kg...mmg bosan sg kalo x kluar umah. Lunch hr ni HB tapau nasi dagang n nasi minyak (makan daging lagi...) from umah pak sedaranya Ayah Ngah yg membuat majlis makan sempena anaknya bertunang hari ini. Saya tak de mood nk ikut, better saty at home je ngan my inas...bosan juga dgn mata2 mereka nnt. Hanya HB yg pegi sebagai wakil dan tunjuk muka ngan sanak sedaranya sajer....Kali ni plan nk pi tempat yg x penah pi lagi...mana?...kami ke Noor Arfa batik kat Chendering. Tak jauh pun sehala je nk ke bandar KT. Ada year end sale disitu...tapi bagi saya yg bukan pengemar batik...tak berapa teruja pun, pula tu tau batik sutera ni harganya mmg mahal.....sabar je la,bila ada duit lebih sgt br boley beli insyallah....

Petang sikit lapar pulak..(balik kg mmg slalu lapar sbb bad habit org disini :()....kami terus tuju ke Losong tuk beli keropok lekor dan cadang langsung ke Masjid Kristal tuk makan2 disitu. Ramai org bila sampai sini....My Inas pun lapar rupanya, sian anak ibu..

Esoknya....mak mcm biasa, selalu ketandusan idea tuk memasak. Tah la...kdg saya mmg bosan dan kecewa. Bukan minta tuk dilayan mcm mana pun...tapi mcm ni la gayanya. Ni yg membuatkan saya malas buka mulut tuk bercakap....kang kalo buka mulut bercakap, takut juga tersalah cakap...susah pulakk! For me, kalau tak nak asak diam sudah lah...tak yah la nk bising2 duk ulang menda yg sama....Sudahnya, selepas kami kluar jap (sengaja kluar tuk ilangkan rasa jengkel dihati..), saya balik keumah dan 'bersilat' didapur.....siapkan menu kami masak sardin with goreng telur dadar...ulam timun n budu.....besttt....

mode:...malas nk fikir perasaan org...sbbnya org pun x penah nk pikir perasaan kita kan?...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails