Monday, December 7, 2009

Saya tak suka.....


Lumrah manusia perlu berdepan dgn situasi SUKA dan TAK SUKA....Begitu juga dengan saya.

SAYA tak suka bila.....kelajuan intenet laju sikit dari siput sedut

SAYA tak suka bila.....memasak tapi membazir

SAYA tak suka bila.....apa yang dirancang tidak menjadi

SAYA tak suka bila.....katil tidak berkemas

SAYA tak suka bila.....pinggan mangkuk kotor penuh sink

SAYA tak suka bila.....traffic jam, ibarat membuang masa yg sangat bernilai

SAYA tak suka bila......hanya bersembang kosong sepanjang masa di ofis

SAYA tak suka bila......umah tidak berkemas

SAYA tak suka bila......meletakkan barang yang diambil tidak semula berada ditempatnya

SAYA tak suka bila......memasak biarkan dapur bersepah

SAYA tak suka bila......kena menunggu dalam tempoh yang tidak wajar

SAYA tak suka bila.....dibandingkan dengan orang lain dr perpspektif yang tidak wajar

SAYA tak suka bila.....merajuk tidak dipujuk...(paling tida pun pujuk diri sendiri..)

SAYA tak suka bila....terpaksa senyum (kalau nak senyum mesti ikhlas..)

SAYA tak suka bila.....berkunjung kerumah orang tanpa diundang sebenarnya

SAYA tak suka bila.....penyakit "M***S" mula melanda diri

Saya tak suka bila.....diberi arahan kerja yang last minit

Saya tak suka bila......perlu berhabis RM tanpa perancangan belanja yang betul

Saya tak suka bila....terpaksa membuang barang yang masih boleh digunakan untuk diganti dengan yang baru

Saya tak suka bila.....berhadapan dengan orang yang 'sentiasa mahu menang"

Saya tak suka bila.....terpaksa mengambil kesempatan yang tidak betul

Walaubagaimanapun....saya sedar, walau ada seribu kemungkinan yang 'SAYA tak suka', saya perlu berpijak dibumi yang nyata. Perlu tangani mood dgn baik apabila berhadapan dengan perkara2 yg kita tak suka mcm ni....mood akan swing from good to bad or bad to good....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails