Tuesday, December 1, 2009

Masih aku terasa....




quality time with family di Genting Highlands....

"Masih aku terasa....".....kalau saper yg msh ingat, ini ialah lagu kumpulan Gersang nyanyian ManBai thn 80an dulu kut..masa tu saya masih disekolah rendah lagi...sampai skrg msh ingat lagi rangkap2 lirik yg tertentu...(lagu berhantu tul la..)

Tapi maksud "masih aku terasa" saya kali ini ialah bukannya berkisar kepada gelombang cinta seperti maksud asal lagu tu....tapi lebih kepada pengalaman peribadi jer. Setiap org mesti ada juga kan keadaan yang "masih aku terasa" ni kan....Bagi saya, antara pengalaman yg membuatkan saya brd dlm situasi ini ialah....

1. Gave birth to my precious one...pengalaman yg cukup bermakna dan perlu diambil teladan. Semoga kami dimurahkan rezki dengan keadiran cahayamata yg seterusnya...

2. Masa 'susah' vs masa "senang"
Alhamdulillah, saya selalu beringat akan ketika masa2 'susah' yg dilalui epecially berkaitan dgn RM....bila skrg dah agak mcm 'senang' sikit....namun, saat2 kritikal waktu dulu tidak harus dilupakan..semoga kami saling ingat-mengingati ant satu sama lain....
3.Manisnya kenangan sewaktu bergelar student
My journey of study...boleh lah dikatakan smooth juga...everyting berjalan dgn lancar....6 thn di SKBG, 6 thn di SMART, dan 5 thn di UPM....(dip & degree)....now pun msh blajo lagi...dah msk 4 thn with IIUM for kejar my master....huhuhuhu Kenangan masa blaja mmg x leh diulang kembali bila dah keja n ada komitmen keluarga nih.....
4.Maljis 1.5.03
Sewaktu ini...saya sendiri2 sjer yg berhempas pulas menyiapkan persiapan majlis tuk hari bahagia kami. Ketika itu, segalanya sendiri.....termasuk tokok tambah duit dan belanja yg berkenaan (tiada istilah sponsor sana...sponsor sini mcm yg mereka2 ini terima pada ketika musim kwin sekarang..). Masih jelas diingatan, kepenatan yan ditanggung utk memastikan semuanya berjln dgn lancar....alhamdulilah, akhirnya mmg kepuasaannya saya rasai.....
5.Susah cr saiz....
Masa mengalami berat badan yang melampau dulu....mmg slalu kecewa dgn saiz baju yg ssh nak padan dgn saya.Kecewa juga time tu sbb x dpt nak pakai baju ni..baju tu...uhukss!...seksa sgt rsnya....
mode:...alhamdulillah, setakat ini my memory mmg sgt bagus....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails