Saturday, December 19, 2009

Part time job aka rezki lebih

Betik yang manis and for sure sedap......beli je ni sbb mmg HB tak mo tanam kat umah...mengundang anai2 katanya, benarkah?


Alhamdulilah....sekiranya diizinkan, semua org berpeluang untuk menikmati hasil setelah bersusah payah melakukan sesuatu kerja kan? Tak terkecuali juga bagi kami...

Kalau hanya nk bergantung drpada hasil dr kerja makan gaji sajer mmg la x boley nk hidup mewah sikit. Bkn la niat nk mewah sgt...but a least, apa2 sj yg kita nk or teringin..insyllah dpt dibeli.Walaupn ada yg mengatakan bahawa -> duit bukanlah segalanya....tapi kalau tiada duit hidup pun boley merana kan?.....

For me..kalau diizinkan masa, mmg akan juga gunakan peluang dgn sebaiknya tuk melakukan sebarang kerja yg boleh mendatangkan hasil. Persekitaran saya dgn kawan juga membuktikan bahawa rezeki itu ada dimana2. Ada antara kwn /kenalan saya yg berhempas pulas mengabiskan waktu rehat hujung minggu dgn menjadi tenaga pengajar di pusat tuisyen mahupun sbgai tutor OUM juga. Ada juga yg menggunakan bakat semulajadi mereka mengambil tempahan membuat kek. Ada juga yg tak penah abis idea tuk cuba menjadi peniagawati kecil2 lan di ofis dgn menggunakan sistem 'ansuran mudah tanpa penjamin" dgn bermcm2 jenis barangan jualan...:)

Dan saya?..,kesempatan dan keluangan masa amat terhad dan seakan samar2 tuk mengizinkan saya untuk turut melakukan any part time job.So far hy membantu dan memberi sokongan yg tdk berbelah bahagi kepada HB yg sekrg ni tengah fokus dgn bersungguh dan sebaiknya melaksanakan t/jawab rezeki part time job yg kami perolehi. Semoga semuanya berjalan dgn lancar dan dipermudahkan olehNya.....aminnn..
Mee goreng ku..

Sesungguhnya...rezeki itu datangnya drpdNya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails