Wednesday, December 9, 2009

At last...berjaya juga :)



Petang smlm craving sgt nk makan McD. Tunggu Hb fetch me kat ofis dan trs cadang kat dia nk pi makan McD. So, terus je menuju ke TC sbb itulah lokasi McD yg terdekat dgn skolah my Inas.

Set favorite saya ialah Big Mac, so order yg tu jer la...HB kali ni try set Prosperity yg baru tu dan mcm biasa apple pie favorite dia tuh....best rupanya burger Prosperity tuh..yummy..yummy...


Lps makan, br teringat nk check kalorimenda2 yg dimakan tu.....perghhhh! total seme kalori yg masuk ke perutku ialah 1302....huwaaaaaaaaaaaa,rasa mcm nk jerit sekuat hati....nyesal ke?...nop..nop..nop....bknnya selalu saya makan McD ni. So, sekali-sekala mcm ni kenalah redha jer kan..x pe..x pe..balik ni trs amik teamix n mlm nk shake kononnya...(at last x shake pun...jamah 2-3 sudu nasi goreng daging lada hitam)...

FYI, saya jarang sangat...atau seringkali cuba mengelak untuk memasak nasi goreng...naper yer? Saya sedar yg saya tidak pandai membuat nasi goreng....mmg kedengaran mcm memalukan juga tapi iulah hakikat yg saya tak malu untuk mengaku....setiap kali saya membuat nasi goreng, perasaan saya mengatakan bahawa nasi goreng saya tak sedap...- berminyak, tawar, x rasa apa.....:(. Seringkali juga saya bandingkan dgn nasi goreng yg dimasak oleh mama, kena sahaja dgn selera saya.....


Byk kali juga saya dah try masak nasi goreng sampai nk jadi sedap....hampa jer semua..:(. Tapi kan...mlm tadi...saya rasa nasi goreng saya menjadi...begitu menjadi sehingga abis licin HB melantak :). Tah mcm mana...bila saya decide tuk memasak nasi goreng (awalnya hy tuk HB jer..) kali ni...terus je cross in my mind nk letakkan lada hitam + udang kering. Saya mmg penggemar nasi goreng lada hitam....Plak tu stok daging korban masih ada so jadilah menu masakan saya kali ini ialah Nasi goreng daging lada hitam


Dan...saya juga tak dpt nk tahan diri tuk tidak menjamah. Mmg santap juga la 2-3 sudu.....alhamduillah, at last berjaya jg saya menghasilkan nasi goreng yg sedap bagi selera kami la..Mekacih darling HB sbb abiskan sampai licin sekali....:)

mode:..esok mungkin menu yg ada daging lagi...huhuhuh

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails