Tuesday, December 15, 2009

Mesti CUBA...

kacang bendi goreng kicap with cendawan

Dipenghujung tahun ni...ramai yg duk teliti balik, apakah azam ms awal thn dulu terlaksana dgn jayanya atau pun tidak.....? Bagi saya, alhamdulilah...azam utk kuruskan badan hampir ke 100% berjaya (walaupun msh belummencapai target berat idaman..huhuhu). At least my BMI skrg sudah cecah ideal...itu mmg sgt cukup baik, alhamdulillah...dan saya mulai sedar, mungkin kelebihan ketinggian saya ini membuatkan org lain salah meneka berat saya sekarang..rata2 yg meneka mengatakan saya brd dlm range 55-60kg..padahal..br sajer beberapa point mencecah BMI ideal max saya iaitu 67kg. No matter how...saya mmg sgt2 berpuas hati dgn kedudukan skrg..alhamdulillah....God is great....:)

tp why my pipi still cam chubby mehh?.....oshh!

Dan seharusnya, utk saki baki tempoh 2009 yg hanya lbh kurang 2 minggu saje lg ni...saya harus juga meletakkan azam utk cuba dlaksanakan sepanjang tahun 2010 nnt....Tapi, saya tdk behasrat tuk menspesifiks kan (skimanya ayat...huhuhuhu) azam saya itu. Lebih prefer tuk mengunakan perkataan 'Mesti CUBA'.....
Saya Mesti CUBA untuk....
a) Pastikan saya mendapat rehat dan tido yg cukup....if i'm not mistaken, dah lama benar saya melayan tabiat tido lambat hanyalah seawal kul 12 tgh mlm. Kdg2 bkn sengaja tuk tido lmbat, tp sy really manyak sgt menda yg nk dibuatnya bila brd dirumah...urghhh! Saya cuba tuk akan go to bed seawal jam 10pm..insyallah. moga menapat kerjasama yg baik drpd my Inas..huhuhu
"Pastikan anda meluangkan masa sebanyak 8 jam sehari di atas katil anda Tidur yang tidak mencukupi boleh merendahkan penghasilan hormon pertumbuhan anda. (tidur yang tidak mencukupi boleh merendahkan penghasilan hormon ini. Apa yang anda perlu lakukan ialah tidur sekitar 7-8 jam sehari "

b) Meluangkan masa tuk my Inas....bantu dan lakukan sebyk mungkin fizikal exercise utknya. Rata2 yang 'memandangnya' mengatakan bhw kes my Inas tidak serius mana pun..tapi, berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikulnya....Selama ini, mungkin ayah dan ibu tidak cukup lagi berusaha (walaupun kami dh cuba usaha mcm2...kena tingkatkan lagi usaha) untuk membantu Inas....insyallah Inas, we r proud of u...love u.....
wajah kesayangan hamba....muahh!

"Bukan semua manusia berani dan cekal hati untuk menghadapi kerenah anak istimewa. Anda perlu ucapkan tahniah pada diri anda kerana walaupun sukar, anda berjaya melaluinya dengan penuh yakin dan tabah. Inspirasi dan semangat membantu anda menjadi manusia yang lebih kuat"

c) Memberi tumpuan yg khusus utk menyiapkan thesis MCIE saya yg sudah lama terbengkalai. Semoga Tuhan menunjukkan jln dan memudahkan urusan saya...aminnn

Daging masak kicap..alhamdulillah, HB kata shedappp.....! :)

cukuplah hanya 3 dahulu perkara yg akan saya cuba tembak ni...kang kalo byk2 sgt mesti dh tahap melalut kan...hehehhe

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails