Sunday, August 29, 2010

Penat berehat....

Rasa lemah... lemau....sakit2 badan pun ada...Naper?....Sebabnya ialah terlalu "berehat"......hehehhe, betul kah?...

Yer, saya tak tipu pun...x nafikan pun...saya memang alami rasa badan yang lemah + lemau sebegitu bila duk berehat shj....Naper?....En Hubby bekerja shift siang weekend ni, so masa saya dan Inas terisi di umah sahajalah nampak gayanya....3 hari ini mmg tak kena mataharilah kulit kami ini...terasa kebosanang ituuu......huhuhuhu

Kalo ikutkan hati saya....sempena ngan 5 hari off keja ni, mmg banyak menda dah yg saya boleh buat. Confirm dpt servis rumah dengan begitu cemerlang sekali...confirm dapat hasilkan menu2 istimewa dan kreatif from my kitchen...

TAPI...
Saya x dapat nk sempurnakan semua itu.hanya semata2 saya beringat tuk tdk boleh merasa over tired demi sikecil yang ada dlm perut ini.....:), muahh!...ibu sayang adik tau...ibu sayang kak Inas juga....muahhh!..sayang ayah juga....muahh!

Sudahnya, jadual ibu tuk 3 hari off day ni..ialah...

9:00am: layan n uruskan my Inas...sambil tg tv citer2 peberet dia ( belalang, GBS, Citer PRamlee) bagi susu + ubat + makan roti cicah susu...at 10:30 siapp!
10:30am: mandikan Inas..dan siapkan dia comel2 ngan bedak dan perfume mickey mousenya...
11:30am: duk mengulit ngan my Ias...ready tuk tidurkan dia....dan biasanya saya turut akan tertidur sama...heheheh, nap kejap jer....tang ni la, bila nak bangun jer rasa lemah badan.....huhuhu

~ sambil2 tekan punat mesin basuh.....larhai....geram betl tgk lantai umah x berkilat, tp kang bila nk mengemop, konfirm perlukan tenaga yg extra....uishh!...tak berani lah...sb confirm akan over tired...

2:00pm: after solat Zohor..beri Inas lunch....
3:00pm:..ngadap intenet jap...
4:00pm:..ready nak masuk dapur..siap bhn2 yg patut..than solat asar dulu...
6:00pm: dh siap masak for Iftar...take rest golek2 ngan my Inas 20 min..
6:30pm: suapkan Inas dinner....
7:15pm:...berbuka bersama en hubby yg bekerja weekend ni....
8:30pm: after berbuka..solat maghrib n isyak..luang setengah jam tuk membaca Al-Quran nul Karim. Alhamdulilah..walaupun tahap kelajuan saya menguasai juzuk tdklah selancar mana..but at least saya sempurnakan niat tuk membaca quran sepanjang kurniaan saya dapat berpuasa penuh pada kali ini..alhamdulillah!
9:00pm:...saya take rest, dan adakalanya terlelap....sedar2 tak sedar..kul 10-11pm dah...masa ni juga akan rasa lemah dan lemau juga badan..huhuhuh

Betulkan...x byk menda pun yg saya buat..tapi sakit2 badan ni terasa lah...lagi satu mngkin sbb perubahan hormon dlm diri ini ketika berbadan dua macam ni ye tak?.....Moga saya mamp bertahan.....

pstt:..gamaknya kalo saya boleh kuar jalan2....cuci mata...window sopink n sopink sekali..agaknya sakit2 badan tak?..huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails