Wednesday, August 18, 2010

Moga semua urusan dipermudahkanNya...

Setiap kali lepas solat...dan dalam keadaan tenang dan sedar, doa "moga semua urusan dipermudahkanNya" mmg seniasa dibibir saya....sungguh2 saya berharap agar segalanya berjalan dengan terurus dan lancar. Dan saya yakin...Tuhan itu Maha Adil pada sekelian umatnya.....

Saya mahu dan mesti amalkan beberapa perkara dengan teratur demi kesihatan saya dan zuriat yg sedang membesar di dalam rahim ini :

1. Baca Al-Quran mesti tiap2 hari. Insyallah, amalkan surah Yusof dan Maryam.
2. Minum susu untuk mengekalkan / menambah kalsium dalam badan
3. Banyak minum air kosong ( last week saya ada problem tuk "membuang"..terasa x lawas dan bagai sembelit, seksa sgt :(..) -> mungkin sbb kebetulan 1st trimester ini bermula dgn bulan puasa...
4. Vitamin yang dibekalkan doktor jangan lupa makan especially asid folic tu...
5. Rehat dan tidur dengan secukupnya. Dilarang sama sekali tuk berjaga lewat malam especially duk online tenet jer...huhuhu
6. Pastikan tdk sengaja 'memenatkan' badan dengan kerja2 berat dan juga BERJALAN2 mcm wat lenguh kaki tu..... 
Saya sungguh teruja kan dengan 2nd pregnant kali ini...semuanya berasaskan kepada pengalaman 1st pregnant my Inas dulu....Insyallah, kali ini saya cukup info utk melayani 40 Minggu Nan Indah ini....:)

tertidur akhirnya anak ibu sayang ni...

" Ya Allah, please make easy for me to do all these things in my life..."

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails