Tuesday, August 17, 2010

Be SPORTING...

~ Perbualan semalam yang msih terakan di minda saya sehingga ke saat menulis blog ini...

 " Yangg...esok abang berbuka puasa di Vistana Hotel, ada kontraktor yang belanja"
"Bestnyaaa..nak ikutt", pantas je saya menjawab"
"Ehh mana boleh, semuanya geng2 lelaki sajer..."
"Alaaaa...x per lah, saya bayar sendiri lah..saya duk la kat ceruk meja mana pun ", saya dahmula memuncung jer.."
En HB buat2 mcm x dengar jer..Pastu kedengaran dia menjawab " Nntlah..kita pergi berbuka kat Swiss Garden nakk?
"Tamau lahh..situ mahal :( "(dah mula dgr mcm nada merajuk saya...huhuhu, buruk perangai...). Tak perlah, kalau tak nak ajak, esok Fida malas nak masak, berbuka degan roti je pun cukuplah".....(ngada2 lah tu...)
Merajukkah saya?...Wajar merajuk?....Atau mengada2 saje kan?....Now, saya ber muhasabah dgn sendirinya....Ermm, selama ini suami saya sudah cukup baik layanannya kepada saya. Jarang sekali permintaan saya yang itu..ini..itu ini..tidak ditunaikan. Jarang sekali dia tdk mengizinkan saya kluar bersosial bersama ahli keluarga lain mahupun dengan kawan2 saya di luar ....Justeru itu, kenapa saya juga tdk mampu utk "be sporting" terhadapnya?....Tidak adil lah begitu kan?....

Seingat saya, chenta hati saya ini amat jarang "meninggalkan" saya utk dia bersosial bersama keluarganya amahupun kawan2. Seboleh mungkin dia tetap akan 'mengangkut' saya dan our precious bersama2 menyertai dia. Kdg2 saya mmg terfikir bhw saya juga patut menerima keadaan yang seadanya utk dia.....sebab i love u so muchh!...muahhh!

Dan..balik keja lepas ni, saya akan tersenyum dan menyatakan pada diadengan seikhlasnya...."Selamat Berbuka Puasa di Vistana yanggg....jangan lupa janji nak bawak kami ke Swiss Garden Hotel nnt yer"...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails