Wednesday, October 6, 2010

You are lucky....aminn!

Semalam masa lunch together with kwn2 seopis, mcm biasalah kami sembang2 mcm2 citer. Mcm2 kisah kami share...

Kisah 1
Saya : Last wk pi check-up, buat urine test ada sikit gula...hehehhe sbb b4 jumpa doc saya makan aiskrim..hehhehe, en hubby saya duk menjeling je...
Puan H : Bestnya pi check-up hubby temankan....(lorr..saya ingat dia nk komen psl gula saya tu...)
Saya : so far alhamdulillah..dr mula peknen sampai skrg mmg dia sokmo nk temankan
Puan H :..Saya sampai bwk perut 9 bulan pun, kena pi check up sorang2 jer......:( (sian kat dia..)

Moral of d story : alhamdulillah, En HB saya always nk temankan saya pi check-up....seboleh mungkin mmg akan luang masa tuk menemani saya....bagus juga, biar dia pun sama tahu ttg perkembangan baby kami ni kan...

Kisah 2
Puan Y : Ngantuk, x cukup rest sbb baby bangun byk kali mlm tadi
Saya : Ayah dia x tolong bangun jugak ke?
Puan Y : Mmg  x tolong, bahkan saya dan baby tido bilik lain?
Saya:...ooo..psl tido bilik lain?
Puan Y : Baby mcm sejuk tido bilik aircond, ayah dia tetap gak nak tido dlm aircond..so terpaksa lah tido bilik lain....(sambil muncung dia berkata)
Saya :..alaaa..siannya.....

Moral of d story : Berilah perhatian pada si kecil itu sewajarnya dan juga kepada si ibu yg turut bekerja itu....hehehe :). Pada saya, kalau En HB berada di rumah...saya akan ada lebih masa terluang tuk buat keja umah dan juga mendapat rehat yang sama adil dengannya...alhamdulllah...

Kisah 3
Puan A :..Hubby saya mintak tolong pegang n tgkkan baby pun mcm liat jer..
Saya :..Ishh!..naper lak?...x kan lah takat nk tlg tgkkan anak pun x boleh?
Puan A :..sbb ayah dia kata " x per, kan ke neneknya ada....bibik ada..."
Saya : Ohh psl tu..sbb ur hubby nmpk ada org lain yg boleh tolong, so dia buat derkk je lah....
Puan A:...gerammnya saya...
Saya : X de niat nk duk berdikari lepas kawin?...means x tinggal sebumbung ngan parents ke?
Puan A: Tak biasa duk berdua (skrg bertiga lah sbb ada baby kecik), takunt sunyi pulak....
Saya :..sorri yer..maaf cakaplah..saya rasa sbb awak duk bersama family lah yg ur hubby buat mcm tu..sbb dia fikir, kalau dia x buat..ada org lain dlm umah tu yg akan buat.....dia penah x tolong awak buat keja umah?
Puan :...X penah pun.......:(
Saya :..kan betul.......

Moral of d story : Berdikari itu lebih bermakna dalam menentukan keserasian hidup dalam alam berumahtangga. Yang lebih penting, rasa tanggungjawab untuk memberi perhatian dan bekerjsama antara satu sama lain itu adalah yang lebih dititik beratkan....Kami, seawal masa peringkat bertunang lagi En HB dah carikan rumah (sewa ketika itu, hanya selepas setahun br memlangkah ke rumah sendiri) dan sebaik sahaja di ijabkabul terus melangkah berdkari di rumah sendiri. mmg sgt terasa "nikmat" menguruskan sendiri keluarga dan khususnya rumahtangga kami..aminnn....

Kpd kawan2 saya yg demikian..saya sentiasa doakan kalian agar sentiasa aman bahagia didalam melayari alam rumahtangga...Semoga setiap keselesaan yang didambakan akan menjadi impian satu hari nanti....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails