Wednesday, October 27, 2010

Patience is virtue...

Bersabar itu satu kebaikan...Tak boleh nak denied that kan?...Dan saya sekarang ni tgh cuba bersabar...tgh cuba untuk tidak terlalu melayan emosi yg x bagus....

Semalam....emosi terganggu lagi. Ni kes sensitif lagi...(br je post entry psl hal sensitif ni....huhu). Tapi, kalo dah menda yg sama duk berulang2 je jadi...padahal dah lama...dah bagitau.....tp msh juga tak peka2....salahkah perasaan ini jika rasa terganggu?....

Sudahnya, mogok merajuk jelas kelihatan. Sebenarnya tgh dlm proses nk mujuk diri sendiri. Sebabnya, dah mmg dah tersurat kalo merajuk tdk akan pun dipujuk2....diri sendiri yang perlu berfikir positif shj. Kecewa ke?....Tdk juga sbb sejak dr awal lagi dah mmg terbiasa dengan keadaan "menerima seadaanya" sesuatu sifat ciptaan Tuhan....

Tapi kan...kenapa mesti terasa?...Betulkah tidak dihargai?...Justeru timbul rasa rendah diri?....Mmg tamau nak tipu2 perasaan.....sebabnya kita perlu bercakap benar walaupun kenyataan sungguh pahit sekali. Apa perlu saya buat?....

Adakah perlu saya teruskan juga rutin seperti biasa walaupun msh juga tdk dihargai?..Atau saya perlu buat sesuatu dgn niat untuk "mengajar" supaya perlu lebih menghargai apa yg saya lakukan?......

Msh berfikir2 lagi....sambil berdiam diri...malas bersuara..malas utk berkongsi rasa.......

Yang penting..saya perlu untuk tidak stress demi baby...demi keriangan my Inas......

Senyum2 pada mereka okehh!...:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails