Wednesday, October 6, 2010

Ber 'emosi' ketika hamil

Penah dengarkan org kata,kalau wanita mengandung biasanya emosi dia x stabil. tak stabil yg cemana erkk? From experience sendiri...agaknya mcm yg sedang dialami skrg ni lah kut....

Saya seakan sedar ada nya emosi sensitif yg terlebih2 ketika hamil. Terutamanya kalau dgn En HB. Padahal kalau waktu2 biasa (bkn masa hamil) tdklah pulak saya akan terasa. Bahkan lagi saya cuba utk "bertekak" (sekadar tuk mempertahan pendapat..bukannya bergaduh tau...hehehe) sampai puas hati. tapi waktu peknen skrg ni..kalo dah mcm tersentak je hati....terus je mcm diam (mmg stail saya, kalao marah or  tersentuh dgn sesuatu saya akan mendiamkan diri jer..) ..pastu mcm otomatik je air mata nk kuar....padahal menda kecik jer...huhuhuhu

Tapi saya sedar, menda mcm tu hanyalah mainan perasaan ajer...jangan amik serius. Bg sikit masa tuk bertenang..tarik nafas panjang2, insyallah i'm ok lepas tu....x yah nak pjg2 kan kes lah...x de pekdahnya kan?....Sian kat kat En Hb yang sudah tentu terpinga2 ( dia mmg jenis bukan nk berkepit pi mujuk2 dgn kata2, tp cara pujuk dia melalui perbuatan - buat apa shj yang boleh amik balik hati saya cthnya tolong berkemas ke...basuh pinggan ke...huhuhu) pikir apa lah salah cakap yg dia dah kluarkan.....huhuhu

Kalau bersama dgn students, takat ni saya mmg boleh kontrol lagi. Means, kalau ada sesuatu yg buat saya naik darah..(wahhh!) saya masih lagi boleh beringat..tdklah saya terus saja menghambur rasa marah...plg tidak pun saya hanya akan buat muka...sebenarnya dgn gaya itu, hrp2 mereka2 yg sudah besar itu memahami keadaan..dan yg paling penting sedar kesilapan....tak kan lah pulak nk tunggu saya betul2 marah br mereka nk sedar kan?....

Note:..marah2 x bagus kan....huhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails