Thursday, April 8, 2010

Kisah "TBL" saya...

"TBL"?...apa menda tu?...sekadar meminjam trademark tuk org2 yg berusaha keras seperti saya dlm melalui proses untuk tidak G***K :) iaitu "The Bigger Loser". Ada a few things yg perlu saya perjelaskan pada diri sendiri...untuk peringatan yang baik dan jadikan sebagai "positif" dlm fikiran....

RESAH
Straight to the point....saya mmg agak resah dan sikit kecewa dgn progress my berat yg statik semacam je ni. Padahal, saya mash setia bersama HL. Tapi, saya sepatutnya x perlu nk rasa kecewa sbbnya mmg dah tahu ada silap sendiri juga in food intake. Mmg x jaga betul2 diet spt awal2 dulu :( (sendiri mau ingat la..)


Mana peginya menu diet yg sihat saya?...aneka sup...roti wholemeal...ikan kukus / panggang, ulam2an yg segar...

Target mmg dah huru hara sikit...sehinggakan mood saya tuk merekod details progress weight loss n inch loss tu hancuss!. Ini adalah satu cth negative...jgn ditiru erkk!. Apa yg menyumbang kepada keresahan saya mungkin salah satunya ialah -> i'm no happy when i saw my self in pictures taken...rsnya mcm ada lg part2 yg sakit mata memandang....Tapi kalo adalah org yg tau kata hati saya ni, mesti ada org menyampah kan?...huhuhuhu


LEGA
Dengan berat 65kg toink-toink nih...mmg dh byk sgt baju lama boleh pakai balik. Satu hal ni aje yg buatkan saya tersenyum puas hingga ke telinga krn membuktikan yg saya betul dh x G***K....(tp belum cukup kurus) huhuhuhu. Dan yang paling membuatkan saya lega ialah, apa fesyen sekalipun saya dh boleh gayakan...chewahh!...heheheh. Saya tau, ramai yg dh rasa tergugat tgk penampilan saya...(siapa dia?..biarlah hy sy yg tahu)




Dulu, masa mula2 nk naikkan semangat, kononnya nk sama2 level berat ngan en HB. Pastu skrg ni bila kami dh sama berat....nak pulak lg 'ringan' dr dia...huhuhu, mmg boley wat dia rasa tercabar...berat dia lak naik turn gak...turun mendadak (sign of diabetes) pastu naiksmula mendadak..(dah sokmo lapor je aft treatment with ubat..)..so x stable gak...

SO?
Saya kena manyak2 kali ckp kat diri sendiri ni..kalau betul saya sayngkan duit yg kuar untuk usaha keras tapi berbaloi cenggini, saya kena betul2 disiplin mcm ms mula 1st 20kg lost. Lak tu. minggu lps..HL team announce lg that harga HL naik lagi...huhhh! tercabar jugak poket walaupun hy naik 3% dan saya lak dpt special prices yg SIL bg (tqvm kat dia...)..


Me latest....8 Mac 2010

Kalau saya dah mmg x boleh nk ketatkan disipilin mcm dulu...rasanya baik berenti shj lah kut intake HL ni...sbbnya mcm membazir la pulak...-> duit manyak kuar tp efek x nmpk....rugi woooo!...Dulu penah ada niat, saya x akan guna atau bergantung hrp dgn HL sampai bila2....bila dh reach my dream weight..(ideal weight dh capai)..saya akan STOP..atau pun..genap setahun guna nnt rsnya boleh la stop...tapi skrg?..mcm mana yer?..msh difikirkan ni...


Satu lagi, kat ofis skrg ni ada kwn2 yg tgh duk cuba prodk br lak. RXLite Slimming Theraphy. Saya dh suba rs...sgt sedapp! :)...tp rsnya takat ni sy msh akan setia dgn HL lagi....HL dh byk jasa pd saya....saya perlu menghargai HL...muahhh!

Kalau betul saya nk lagi selesa dgn diri sendiri...cepat2 lah saya kembali pada niat dan usaha kental seperti dulu....Jgn putus asa dehhh!...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails