Thursday, April 8, 2010

Duri dalam daging

Adakah hanya saya seorang yg merasai nikmat "duri dalam daging" ini ataupun mereka2 yg berkenaan juga merasainya jua?....Saya tak pasti atau pun lbh tepat lagi...mcm mana saya nak pasti kan ehh?...


Suasana bekerja skrg x de feel mcm keja dulu. Saya sedar bhw semakin lama kita setia bekerja di satu2 tempat...seharusnya pengalaman mmg semakin bertambah. Dan juga...beban keja pun makin bertambah, adakah disebabkan oleh gaji kita pun yang semakin bertambah?

Beban keja?...x seharusnya dipertikai. Kita dibayar gaji tuk membuat sesuatu keja..dan hasilnya mestilah seme org nk tip top kan?...Tapi, adakah wajar kalau kita rasa terbeban tuk membuat beban keja kita tu?..ohhhh!..bunyinya mcm sgt kejam kan?...

Bos or Leader?
Saya perlukan seorang leader....not bos. Agak x patutlah kan nk mintak2 mcm ni tapi..agaknya itulah realiti kehendak saya ketika saya menjalankan t/jawab sbg seorang pekerja. Kalau tindakan seorang bos....sy akan menikmati rasa "duri dalam daging" ni...cukup menjadikan saya lakukan keja ala2...:separuh jiwa" shj.....tak bagus betul kan?.....



Apa bezanya bos dan ketua erkk?....Mungkin x de menda yg bezanya depends pd perwatakan seseorang yg memegang jawatan tu la agaknya kan....tapi word ketua lebih nmpk mcm motivasi skit pd anak2 buahnya drpd word bos tu kut...lbh penng lagi kalo bos dah bertukar menjadi 'bossy'...haihh! sgt teruk akibatnya....krn ibarat mcm "akulah yg berkuasa...hahahaha"...

Selalu lah mengharap kan bila la bos saya nak bertukar menjadi karektor ketua pulak nih...doakanlah shj yg terbaik, aminnn
" Work like u don't need the money....."
setuju tak?....huhuhu
mode:...agaknya, kalo satu hari nnt saya lak yg jadik bos...cemana erkk gaya bos yg akan saya bawakan?....huhuhuhu berangan lah saya nihh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails