Saturday, March 31, 2012

Nasi Goreng Kampung Pataya 1H1R

Dulu saya penah mengaku yang saya x pandai nak masak nasi goreng. Bukannya x penah cuba, tapi sendiri mmg rasa x puas bila makan nasi goreng ang ala2 x menjadi...ada je sebabnya....kdg2 terlebih berminyakpulak...kdg2 kering sgt....kdg2 x de rasa apa pun.....huhuhu

Tak puas hati sbb telur yang nak di pattayakan ni kecik sgt......(kedekutts telur la....huhu)

Tapi, skrg rasanya Alhamdulillah...saya dah berjaya membuat nasi goreng yang sedap seadaanya. Lepas dah banyak kali cuba...dan cuba...dan cuba....kdg2 duk bertenggek kat tepi dapur bila my mom masak...perati satu2..(saya mmg lbh prefer kalo nak belajar masak apa2 suka tengok demo mcm ni....)...sbb tu suka sgt nonton apa shj rancangan resepi kat tv (miss MasterChef sgt2....:(..)

Sebenarnya, kali ni saya gabungkan resepi 1H1R Nasi Goreng Kampung dan Nasi Goreng Pattaya...so jadilah tukar nama menunya Nasi Goreng Kampung Pattaya...hehehe

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails