Friday, June 24, 2011

Tak jemu belajar lagi...


After 1yr, kali ni rs nk attend lg kelas CC ni. Bukannya apa, bila saya duk google sana sini dlm internet, mcm2 jumpa resepi....so excited tp x berani nk cuba2 sendiri sbb lg afdhal...baca, tgk depan mata dan buat kan?....br konfiden sikit kan....


So, saya decide lah nk attend kelas lagi sekali...tqvm to En HB yg memberikan keizinan walaupun memula dia argue juga ~ "x sama ke ngan kelas dulu tu?" ty dia. " Lebih kurang sama tp ada yg lainnya.." jwb saya...(betul rasanya jawapan tu...hehehhe)


Ahh ye la...apsal nk attend kelas CC lagi?..Sebenarnya, saya 40% lupa skill cemana nk ulit fondant tu jd bentuk2 yg kita nak. Mmg ada byk reference yg saya jumpa kat intenet, tp mcm yg saya bgtau tdlah...saya jenis belajar dgn cara baca, tgk depan mata dan buat....Lagipun kelas yg dulu tu, resepinya dikatakan guna sugarpaste...yg ni kononnya fondant. Ada org kata sugarpaste...gumpaste..fondant tu menda yg sama?....entahh lah.....


Attend kelas ni kat Ktn ni ajer...so sng skit saya nk pegi, dulu sanggup attend kelas kat KL sbb x de lg kelas di Ktn ni.... Feenya sama mcm kelas yg dulu....cuma, beza dr segi "lain"nya...


Saya letak kat tepi rasa x senang dgn keadaan perjalanan kelas itu yg x brp smooth dan terbantut2 tu (menyebabkan masa yg pjg jdnya)...dan rasanya x brp worth dgn fee yg dibayar....yg penting saya dpt ilmu yg saya nak. Terkilan dan ralat mmg ada.....x pe lah, bersabar shj kan....

Jambangan bunga....


Just 9 modul (jenis decorate) yg dibelajar...cukuplah kan...dr segi teknik menguli bentuk2 ni mmg ada perkara baru yg saya belajar...seronok tau bermain dg fondant ni :)

Bunga pasu terlungkup nih...:)

Besarnya box....msh ada ruang tu....:)

Note:..hrp2 lps ni saya akan selalu menguli tepung dan buttercream..juga fondant ni....insyallah!...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails