Monday, June 13, 2011

Pilihan elak makan nasi

Yong Tau Fu idamanku selalu....:)

Beli kat Pasar malam je ni....kalo buat sendiri bukannya susah pun kan...sbb kaedahnya cuma rebus ajer menda2 alah bahan2 yg nak tu...pastu godeh2 buat sosnya. Tapi kalo dah tiap minggu duk teringin sokmo nk makan YTF ni, jawabnya beli ajer lah segar dari pasar malam...hehehhe, walaupun tau makin lama rega makin naik :(. Biasanya standard kalo sekali beli tuk makan sorang near RM5 juga...huhuhuhu (makan sorang2 je...x pelawa kat org lain)

sedang dalam pembikinan diatas dapurku....

ni tumis timun pedas peberet En HB, sgt simple je..dan dia akan berselera makan dgn ikan goreng garing cicah ngan sambal kicap....

sup petola bersama cendawan

Ni  favorite saya. Biasanya, cukup menikmatinya tanpa nasi...semangkuk pun boleh kenyang, hirup gitu ajer...Kalo ada lebih lagi...jawabnya mmg round kedualah nanti saya hirup lagi...hehehe. Kalau lwn ngan nasi, mmg tak pandang kiri kananlah bersantap...huhuhuh, dashatt!...

Pada saya, dgn kurangkan pengambilan makan nasi, mmg boleh membantu dlm plan diet saya....Insyallah, apa shj yang serasi dgn tubuh badan saya...i'll follow!!..:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails