Thursday, June 9, 2011

NKDM yang sedih...

rupanya rega tiket dah mahal....agaknya sbb kat panggung baru kut!

At last, sampai juga hajat nak menonton filem NKDM ni walaupun dah dihujung2 tempoh tayangan di panggung wayang. Sesungguhnya, mmg nk mencuri masa utk hilangkan "penat" n "stress" skrg ni amat2 sukar semenjak ada anak kecik ni....dlm erti kata lain _> nak dating berdua ngan En HB lah...


Naper nk sgt tgk NKDM ni?....Sebenarnya saya tdk berkesempatan mengikuti kisah teledrama Nur Kasih di siaran tv, tp rata2 org yg menontonnya mengatakan citer ini mmg terbaik..mendapat rating penonton yg sgt tinggi...So agak ralat juga bila org kata citer tu bagus, tapi saya x tengok kan?..So, mmg haruslah saya nk tgk NKDM ni...hehehehe


Bila pegi menonton last2 minit ni, pangung dah lengang... x ramai org dah. kami x kisah pun....Secara kesimpulannya, from my personal view...citer ni best!..mungkinpada pd saya yg mmg sukakan citer2 yg ada feeling2 touching mcm dlm citer ni...Berkebetulan pula, saya br saje kan melepasi fasa2 feeling yang touching2...so, mmg kena sgtlah penghayatan feeling saya tuk citer ni...terbaekk woo layan emosi...:)

Ramai dgr org komen.citer ni hampir 90% berkisarkan ttg feeling + emosi sedih bagai nak rak. Mmg setuju sgt..tapi i likeee...:). Yg penting, unsur2 pengajaran yg ada dlm citer ni. Peringatan tuk kita juga...."Kenapa mesti bersedih?..kan ke ujian yang diberikan tu memberikan peluang untuk kita lebih dekat padaNya?"..itulah antara bait2 dialog skrip yang dituturkan oleh watak Aidil (lakonan Fizz Fairuz yg watak sbnrnya klakor...tetiba asyik serius je dlm citer ni..)

Kesetiaan dan pengorbanan seorang isteri....boleh jadikan contoh pada penonton. 4.5 bintang saya beri utk filem ni..(apsal tak dpt 5 bintang je?..sbbnya saya blur apalah sakit sebenarnya si Adam tu....huhuhuh, padahal sungguh consentrate sampai x berkelip mata tgk skrin....)

Note:.abis citer ty En Hb,"best x citer ni?".."Ermm..citer jiwang sedih."...jwbnya....huhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails