Monday, September 27, 2010

Perlu tindakan segera....

Bukan saya x sedar..bukan saya buat2 x tahu....malahan saya tahu akan "risiko" dan "padah" nya kalau saya buat2 lupa....Tapi, saya mmg dh x boleh nak crash diet mcm bersama HL dulu....:(

Badan saya mmg jenis yg cepat naik disebabkan makan..makan..makan. Mmg jeles sungguh saya dgn mereka2 yang selera besar....makan itu ini, x de pun ber excercise mcm saya juga tapi badan dan berat mereka ttp maintain comel gitu seperti yg mereka dambakan. Tapi kalau saya....ikutkan je keadaan selera besar dan x berexercise tuh..(mmg skrg tgh peknen x leh exercise apa pungg!) jawabnya menempah risiko badan akan naik bagai di pam2 lah nanti....:(...huhh! bunyi sungguh keciwa dn x best kan?...

Sejak dah x bersama HL....kalo x silap saya dh hampir 7 minggu, berat saya dah naik sebanyak hampir 3 kg...huhuh, sungguh sadis bukan?...Yg terbaru pg tadi saya naik atas penimbang tu..rs mcm tamau pandang ke skrin penimbang tu...huhuhu. Kalo x silapnya, dlm tempoh 1trimester ni..berat yang patut naik hanyalah 0.5g seminggu, means 2 kg je sebulan...so 3 kg yg dah naik ni berpadan kah?....huiyooo!..seram je bunyinya....masa confirm peknen tu (5wks) kalo x silap berat saya sekitar 65-66kg gitu.....Saya perlu dptkan info yg tepat menganai pertambahan berat badan ketika bersindrom "M" sebegini......

Lagipun...now x leh nak sekat2 selera dan ikat perut. kesian kat baby kecik saya nanti. Sampai timing waktu makan..mesti makan. Kalo x saya akan kelaparan yang tahap ketar dan pasti menakutkan. Bimbang pitam je kan....Apa yg saya perlu beringat ialah, tiap kali makan saya perlu amik dlm kuantiti yang sekadarnya shj..bukannya sehingga kenyang yang melampau.....betul kan?....

note:..x sanggup rsnya melalui fasa badan naik melampau dan juga fasa berdiet keras serta bebanan bajet utk dptkan hasil berat idaman.....nightmare huhuhu!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails