Thursday, November 3, 2011

Simpati vs Empati

Lately..mmg entri saya berbaur dengan agak beremosi. Saya cuba untuk terjemahkan apa yang dialami sekarang dengan gaya perasaan yang cuba dikawal sebaik mungkin. Andai ini dianggap sebagai diari kehidupan saya, mahu saja saya turutkan rasa hati untuk terjemahkan segala2 yang ada difikiran ini tanpa ditapis apa jua yang terlintas....

Namun, saya akur...adab dan sopan perlu dijaga...adab dan sopan perlu dijaga.....JANGAN LUPA!


Yer...saya sedang melayan rasa kecewa sekarang. Baru tahu betapa peritnya bila "cinta dikhianati" setelah kita setia bagai nak rak selama ini. Baru tau betapa peritnya rasa bila tidak lagi diperlukan tika senang...langsung dilupakan saat2 susah merangkak bersama2 satu ketika dulu....tidak lagi rasa dikenang pada ketika segalanya2 sudah tersergam mewah didepan mata....cukup pedih perasaan tika ini :(

Simpati datang bertimpa2 daripada kwn2 sekeliling....kata sokongan sama lebatnya dengan air mata yang menitis. T.kasih semua.....

Lebih sedih bertambah, pabila Empati datang daripada segelintir mereka2 yang hulurkan rasa simpati itu. sebak mmg tak terbendung lagi.....kecewa benar bunyinya saya ni kan?....

Yer...mmg saya benar2 kecewa......benar kecewa sgt2....
"IT'S FUNNY HOW PEOPLE SAY THT U ARE PRICELESS TO THEM, BUT TREAT U LIKE WORTHLESS ITEM?? VERBAL LANGUAGE ≠ ACTION PERFORMED = ?????"

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails