Wednesday, November 16, 2011

Muzium Time Tunnel

Masa saya duk mengumpul info tempat kat mana nak berjalan2 di CH, x de sgt info psl muzium ni yg saya jumpa google di internet. Naper yer?...Mungkin agaknya muzium ni x lah sebesar mana pun, walaupun kena bayor tiket 5 hinggit bila nak masuk....TAPI......

Pada saya, sungguh menarik tau apa yang ada dipamerkan dalam muzium ni. Barang-barang lama...barang-barang antik semuanya terkumpul disini....so, naper pulak tak menarik kan?........

Tu bukannya org betul tau....excelli gambar je,tapi ramai yg tgk pic saya ni nampak kata mcm org betul yg sedang beraksi tu.....(tu tandanya camera saya ni canggih jugalah shoot pic ~ nampak mcm hidup...huhuhu)

Both them i love so muchhh...lovely En HB with his FIL aka abah saya tau...:)...nak berkayuh beca ke manalah tu...huhuhu

Ok..kita berenti rehat dulu lah yer..minum2 basagkan tekak yang kering di pondok ini....

koleksi sudu-sudu lama...saya penah nampak sudu ni kat umah arwah makcik2 saya (sebelah abah terutamanya) masa kecik2 dulu..

Cuba teka..apa nama alat2 memasak ni.opss!..ada satu yang bwh sekali tu bukan alat memasak yer....Semua n saya penah nampak ada kat umah tuk wan masa dulu2....

Itu radio...penah sempat nampak juga sama itu bekas tin dan cermin muka mcm tu...nampak saya tu?..:)

Pemandangan yang indah...walaupun brg2 agak berterabur...(nilah keadaan sebenar rumah kampung dulu2 kan..?)

Manyak menda ada kat sini....cer describe satu2......

kayu ngukur..kalam....:)..

Gaya dressing org muda lelaki zmn dolu2.....brycream (tuk ke tak eja nih?..) tu yg buat macho :)

Abah yang menjadi penterjemah kepada saya yang duk bertanya "itu apa..ini apa" ttg brg2 lama kat sini...:)

Botol2 ni pun dulu2 ajer bentuk cam ni...skrg dh x de jumpa kan?...

Wahhh..tepon itu, jam itu..pengisar abc itu seme saya penah sempat jumpa tau...

Yang tokey itu guna untuk kira2 duit saya x penah jumpa ok....

Beskal itu penah nampak rasanya.....


Koleksi duit2 lama....

Lagi set2 telefon dulu kala....

Saya anak Malaysia...(lagi sekali...)

Saya juga anak Malaysia...:)

Ni seriusly saya tak penah tengok. Abah kata ni mesin tuk kluarkan sekeping cek...guna kat bank dolu2...

Ni set meja solek cermin...tapi ni msh belum kira cukup antik lagi, saya penah tgk yg so antik kat umah Tuk Wan. Sampai skrg msh ada lagi kat umah Tuk Wan nun.....(sekali tgk cermin solek, rasa mcm seram pulak dahh..huhuhu)

Sgt menggamit memori ms kecik2 dulu bila tgk tin2 makanan ni...hehehe. nice :)

Kami main masak2....:)

Alat memasak ni ada kat umah Tuk Wan dolu2..skrg ni tah lepas kemana dah....:(

Dapur gas ni pun saya penah tgk.....

TV ni.....juga penah tgk

Suis lampu...mmg ternyata ada kat umah Tuk Wan, sampai skrg msh ada tau...:)

Koleksi mercun + bunga2 api dolu2....

Set barang melawa tuk org muda pompuan lakk...

habis daaa.....:) (suka benar saya kat umah pondok ni.....)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails